'T dagelijks leven van een Aupair en Aussietripjes - Reisverslag uit Chatswood, Australië van Linda Beckers - WaarBenJij.nu 'T dagelijks leven van een Aupair en Aussietripjes - Reisverslag uit Chatswood, Australië van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

'T dagelijks leven van een Aupair en Aussietripjes

Door: Misses Peanut

Blijf op de hoogte en volg Linda

25 Maart 2013 | Australië, Chatswood

Wat doe je op een zonnige zondag als je al een tripje naar t stadje hebt gemaakt een paar series hebt gekeken en een boek hebt gelezen en je je vervolgens een beetje verveelt.. dan ga je maar beginnen aan een nieuw verhaal! En dan bedenk ik me dat het ook best alweer een tijdje geleden is dat ik iets geschreven heb dus jullie vinden het vast niet erg dat ik me verveel;)

Inmiddels ben ik goed gewend in het gezin, het zijn hele aardige mensen en we kunnen het goed met elkaar vinden:) De kids beginnen ook aan me te wennen en onthouden nu ook mijn naam, wat natuurlijk wel zo handig is :P. Net zoals waarschijnlijk 80% van de kinderen kunnen het ontzettende schatjes zijn maar zou je ze soms ook erg graag achter het behang plakken! Ik begrijp nu ook steeds meer mijn moeder als ze vroeger ontzettend boos kon worden als Ankie en ik heel veel lol hadden en niet meer konden stoppen met lachen als we eigenlijk aan tafel rustig moesten zitten te eten! Sorry mam, nu weet ik hoe irritant dat is haha.

Het laatste verhaal eindigde met het bezoek van Christeltje dat natuurlijk weer erg gezellig was! We zijn zaterdagmiddag naar de stad vertrokken om een paar vrienden van Christel te ontmoeten en samen naar Mardi Gras te gaan, een gayfestival met parade en verklede mensen door de hele stad! Blijkbaar is dit nogal een bekend festival in Amerika dus Youri stond ondertussen al doodsangsten uit omdat we hier met twee meisjes naartoe gingen:P..uiteindelijk bleek de Australische versie nogal mee te vallen en was het vooral een gezellige sfeer en een leuke invulling van onze zaterdagavond:) Zondag waren we beide erg lui en hebben we een beetje in Chatswood rondgeslenterd waarna Christel weer terug reisde richting het zuiden.

Maandag was het weer tijd voor de dagelijkse bezigheden met de kids.. Die wekker om half 7 begin ik toch inmiddels al enigszins te vervloeken ook al is het hele huishouden hier om half 7 al zo wakker dat ik soms denk dat ik een halve dag gemist heb als ik uit mijn kamer kom! Daarentegen liggen zij ook meestal rond 10 uur in bed en ben ik dan nog volop met Youri en alle andere mensen aan het Nederlandse front aan appen of skypen:P
Deze week heb ik ook voor het eerst afgesproken met een andere Nederlandse aupair die ik via de dansles van Hannah had leren kennen. We zijn samen een kopje koffie en een overheerlijke brownie gaan nuttigen en kwamen maar niet uitgekletst, we bleken veel gemeen te hebben en waren ondertussen al een hoop andere tripjes aan het plannen! Dit is dus wel erg leuk en gezellig om de lege uurtjes in de week op te vullen en af en toe te klagen over het zware leven van een aupair in Australië:p

In de middag haal ik Douglas altijd op van de bus waar ik me overigens over blijf verbazen dat die kleine kinderen hier gewoon allemaal geacht worden in hun eentje de bus naar school te nemen en na schooltijd ook weer naar een busplaats bij de school moeten lopen. Dit geeft ze natuurlijk erg veel vrijheid en zelfstandigheid maar ik vind het toch maar apart! Ik vertelde Douglas dan ook dat ik vroeger altijd naar school liep of met de fiets ging wat hij erg interessant vond:’ I wish i could take the bike to school!’.. Na overleg met moeder hebben we besloten om dit dan ook 1 keer per week op donderdag te gaan doen zodat hij ook na school nog even met zijn vriendjes op het schoolplein kan spelen en ik in de ochtend nog even in de klas kan helpen. Twee weken geleden gingen we dit plan voor het eerst uitproberen, Douglas stond al om 8uur klaar terwijl we pas om 8.40 hoefde te vertrekken! Het tripje ging erg goed ondanks alle enorm vervelende heuvels hier! Aangekomen op school werd Douglas ineens erg zenuwachtig en zei hij dat hij wel een plekje buiten het schoolplein wist om de fietsen vast te maken, ik liep nog een stukje door maar Douglas werd steeds nerveuzer en uiteindelijk vertelde hij me dat hij bang was dat de andere kinderen het raar zouden vinden dat hij met de fiets was, hoe ontzettend schattig! Dus toch de fiets maar aan het hek vastgemaakt en de rest gelopen. Nu denken jullie vast wat een vreemd kind, fietsend naar school is toch het minst rare maar blijkbaar is dat hier niet heel normaal :P. Ik liep met Douglas mee naar de klas en vroeg zijn lerares waar ik zijn fiets zolang kon vastmaken waarop zij me aankeek en zei: Let’s just pretend you didn’t ask me that and we will keep this a secret. Ik vroeg me serieus af of mijn Engels misschien toch niet zo goed was en ik voor iets heel raars had gevraagd maar nee het ging toch echt om de fiets. De directrice van de school houdt er helemaal niet van als kinderen met de fiets naar school komen want de drukke weg naast de school is daar veel te gevaarlijk voor. Heel apart allemaal maar gelukkig vond de lerares het wel goed dat we dit deden en wees me een plekje aan waar ik de fiets kon vastmaken. De week erna ben ik ook gaan helpen in de klas met een leesgroepje en dit bleek eigenlijk allemaal wel erg te lijken op ons onderwijs op het feit na dat alle kinderen op elkaar lijken door de schattige uniformpjes. Ze moeten hier ook allemaal verplicht een hoedje op dat bij het uniform hoort ivm de zon wat het helemaal onmogelijk maakt om ze uit elkaar te houden:)

In het weekend dat hierop volgde werd ik door het gezin meegevraagd op een tripje naar Canberra wat je natuurlijk niet afslaat. We vertrokken zaterdagochtend vroeg omdat het 3 uur rijden is en voor de zaterdagmiddag had ik een tripje in de stad uitgestippeld omdat ik dan alleen zou zijn aangezien de ouders bij een roeiwedstrijd waren. ’s Ochtends heb ik een rondleiding gehad door het parlementshuis wat erg mooi in een heuvel gebouwd is. Daarna heb ik een tourbus door de stad gepakt en na een paar bezienswaardigheden vanuit de bus te hebben gezien ben ik in het centrum uitgestapt om even te shoppen en een lunchplekje te zoeken. In het centrum stond een live bandje waar ik dan ook een lekkere salade heb gekocht en dit op een stoepje bij de live band heb genuttigd:). Aan het eind van de middag ben ik weer terug gegaan naar het gezin en zijn we samen naar Black Hill gereden waar je een super mooi uitzicht over de stad hebt. ’s Avonds gingen de ouders met een ander koppel naar een rugby wedstrijd en had ik vier kiddies onder mijn hoede, gelukkig mochten ze een film kijken en had ik een erg rustig avondje:) nogmaals het leven van een aupair is echt zwaar hoor! Op zondag vertrokken we na een heerlijk ontbijt bij een restaurantje landinwaarts waar vrienden van Louise en Rod wonen. Om deze plek uit te leggen heb ik echt foto’s nodig want dit is niet in woorden uit te leggen. Ik werd hier beloofd kangoeroes te zien maar helaas heb ik tot nu toe nog steeds niet het geluk gehad om ze in het echt te zien:) . Aan het eind van de middag zijn we weer terug naar huis gereden met weer een hoop leuke ervaringen erbij!

Ik realiseer me op t moment dat het waarschijnlijk niet zo’n heel logisch verhaal zal zijn aangezien ik niet meer precies weet wat ik wanneer heb gedaan en i know dat betekent dat ik gewoon te lang niet heb geschreven. Helaas kan ik niet beloven dat mijn volgende verhaal sneller zal volgen aangezien ik vanaf 5 april vrijwel 24/7 bezet ben door mijn lieve die me komt opzoeken :D!!

Okee dat even terzijde..Na het weekendje Canberra was het weer tijd voor een gewoon werkweekje wat de kinderen iets minder konden waarderen.. Op dat moment had ik ze graag even achter het behang willen plakken of gewoon mijn kamerdeur dichttrekken en net doen alsof ik ze niet hoorde:) Toch altijd weer hetzelfde met kinderen na een vakantie…

In deze week kreeg ik een leuk berichtje van Cathrien (dit keer mijn collega Cathrien:P) of ik vrijdagochtend wou afspreken om te skypen. Natuurlijk vond ik dit heel leuk dus vrijdagavond zat ik er helemaal klaar voor! Super leuk om alle kids weer even te zien. Ze hadden super veel vragen en verdrongen zich voor de camera en dan realiseer je je weer wat je allemaal mist in Nederland, ja kiddies ook jullie mis ik allemaal!! Dus bij deze weer een verhaal zodat jullie weer een keertje nieuwsbegrip kunnen overslaan en mijn verhaal kunnen gebruiken voor begrijpend lezen!

Het volgende weekend stond weer een zeiltripje gepland en heb ik Amber (de andere NL aupair) gevraagd om mee te gaan. Dit keer was de wind goed waardoor we ook echt het zeil konden gebruiken, nu weet ik niet hoeveel van jullie weleens gezeild hebben maar het enige dat ik ervan wist was dat er nogal wat vreemde termen gebruikt worden die voor een leek niet heel goed te volgen zijn en stel je dan even voor hoe deze termen in het Engels klinken:) jupp dus op de tast en met veel vragen als: ‘do you mean this thingy?’ hebben Amber en ik ook een klein beetje geholpen waarna we uiteindelijk met een lekkere sandwich hebben aangemeerd bij een klein strandje. Zo mooi en dan weer zo onwerkelijk dat ik dit allemaal meemaak! Deze dag werd in de stad ook St. Patricksday gevierd en aangezien Amber dit al eens had meegemaakt wilde we dit absoluut meevieren. Helaas kwamen we er in de stad achter dat een dagje op een zeilboot nogal een aanslag is op je energie en dat een Iers feest dat ’s morgens begint, ’s avonds niet meer zo heel gezellig is aangezien iedereen ook al vanaf ’s morgens aan het bier zit:). De Ierse band in de pub waar we ons bevinden, die blijkbaar ook al genoeg drankjes op hadden hielp niet echt mee aan onze mood dus besloten we om half 9 om maar gewoon terug naar huis te gaan.

Voor nu heb ik samen met Christeltje leuke plannen voor het volgende weekend aangezien ik dan 4 dagen vrij heb ivm Pasen. We hebben een auto gehuurd, waarin ik vrijdag in mijn uppie van Sydney naar Wollongong ga rijden ( i know, ik kijk uit en ik doe voorzichtig) en we daarna samen met Fon, een vriendin van Christel, een road tripje gaan maken. Hierover meer in het volgende verhaal:)

Na het Easter weekend blijven nog maar 4 dagen over en dan kan ik eindelijk mn sjat van het vliegveld gaan halen en kan ons avontuur beginnen! Ik kan echt niet meer wachten en zal dan ook in de maand april niet heel veel bereikbaar zijn.. excuses hiervoor alvast maar deze maand is gereserveerd voor Youri:D

Bedankt allemaal weer voor de leuke berichtjes op mijn vorige verhaal en keep doing that please:D! ow en Cyrille de timtams zijn echt ge wel dig! Mocht ik in Nederland niet direct een baan krijgen dan overweeg ik een Nederlandse timtam fabriek op te zetten:P en jaa de timtam slam heeft Christel me geleerd, nogal een vieze bedoeling en daarbij kun je niet echt van het koekje genieten aangezien je het in een keer in je mond moet duwen:P

  • 26 Maart 2013 - 12:35

    Ongeduldig Jongetje:

    Hooooooii leve!

    First of all wat een lang verhaal! Heb het in 2 etappes stiekem op het werk moeten lezen :D
    Nog maar 9 nachtjes slapen en dan ben ik in Sydney en kan ons avontuur gaan beginnen!!!
    Zin in, zin in, zin in, zin in!!

    Geniet nog ff van je youri loze tijd want over 9 nachtjes is het over :P

    xxxxx

  • 26 Maart 2013 - 12:55

    Jouw Muttie:

    Hey lieve Linda,
    Super leuk verhaal alweer.
    Ook wij kunnen niet wachten, tot we alles in levende lijve mee gaan maken.
    En allerbelangrijkste, jou weer in mijn armen sluiten!
    Maar eerst jouw lieve prins!
    Dank je voor de melding, dat je het nu na al die jaren toch begrijpt, waarom het irritant was!!
    En ja kids af en toe achter het behang plakken of onder het gras duwen, is dus ook in deze tijd.
    Meid een hele fijne tijd nog en zeker dadelijk met Youri.

    Heel veel lieve groetjes en kussjes!
    xxxxx

  • 26 Maart 2013 - 18:56

    Wim Van T Vollybal:

    Hoi Linda, leuk om te vernemen dat het zo goed gaat met je. Je gelooft het misschien niet, maar iedere maandagavond missen we je. Ook wij moeten dus nog even geduld hebben.
    Groetjes en geniet ervan.

  • 26 Maart 2013 - 20:56

    Die Andere Cathrien:

    Wouw wat een lang verhaal!!!! Leuk hoor, zo leven we een beetje met je mee....
    Het skypen in de klas was erg leuk. Eerst kwaakten ze allemaal door elkaar, en daarna werd het voor jou iets verstaanbaarder. De kids waren er vol van. Doen we nog eens he?
    Maar voorlopig niet als ik dat zo lees, ha ha ha Eindelijk komt hij dan..... joepi!!!!! Je prins uit het vliegtuig. En dan je moeder, hele fijne vooruitzichten toch?
    Op school gaat het zijn gangetje, deze week is logeerweek in het Ro mac Do huis. Morgen gaan we er eten. Omdat het nog zo koud is hier, krijgen we stampot.
    We zijn de winter allemaal beu hier.
    Linda we horen wel weer van je, geniet van de tijd met Youri.......

    Liefs Cathrien

  • 27 Maart 2013 - 10:21

    Mirandaaaaaaa:

    Wat heb je het toch slecht daar aan de andere kant van de wereld! Ik ben officieel jaloers met al die mooie foto's..Wat gaat het toch maar snel eigenlijk..Niet dat dat erg is want mis onze portavondjes!!
    Kijk weer uit naar volgende blog!! Tot die tijd radiostilte dus, zeer begrijpelijk ;) Xx

  • 27 Maart 2013 - 18:32

    Indy De Pindy:

    hallo tante Linda hoe gaat het met je in australië bij ons gaat het goed.het is bij ons nog altijd koud IK WOU DAT HET ZOMER WAS!!!! waneer kom je weer terug en gaan we dan eindelijk naar de dierentuin met wesley?
    groetjes van indy tot de volgende keerxxxxx

  • 28 Maart 2013 - 15:35

    6/7a:

    lieve Linda ik heb een mop voor je daar komt die er gaat een cowboy naar de kapper komt die weer naar buiten en pony weg hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha groetjes (manon)
    hallo linda ik mis je heel erg.
    ik logeer in de vallei met mariella en manon voor de rest niemand manon komt maar van dinsdag tot donderdag ze gaat vandaag weg (donderdag) we hebben nu ook een tuintje gekregen we hebben met de vorgen les knuttselen plantjes geplant brocoli kers\mosterd kers en een zonnebloem als het mooiweer is planten we onzen plantjes over ik het tuintje het tema is preuftuintje ikheb een bortje versiert voorin het tuintje. morgen hebben we paasspeurtocht en paasbrunch en GEEN WERKEN JOEPIE!!!!!!!
    groetjes (ilona)
    hallo linda
    ik mis je heel erg ik hoop dat je het leuk hebt met youri ik hoop dat ik zijn naam goed heb geschreven. maar goed dat doet er niet toe. en blijf deze verslags alstjeblieft geven want dan hoeven wij niet nieuws begrip te doen;).
    groetjes jelle
    hallo linda,
    ik mis je heel,heel,heel erg.
    eng wat te hek doe je nog in ausie ik ben nu aan het logeren.
    samen met ilona en manon maar manon gaat weg en ik en ilona gaan beaty avond doen.
    maar effe terug waar ik was ''kom on midelijk met je ausie verhalen hier heen want jij hoort hier niet daar.
    dus hier komen met die vot van dich ''
    van der mariella (heart).
    Hoi Linda wij willen jou in mei reseveren dan kunnen we weer skypen.
    Je denkt nu vast watte
    ik mis je
    groetjes mila
    linda ik ken een mop een franse buschaufeur heeft een bus met aleen maar negers hij gaat de belgiese grens over komt er een douane aan en zegt amai zeg hebde gij brand gehad
    groetjes quinten
    een tijdje geleden ben ik begonnen harry potterboek te lezen en nu ben ik bij deel 3-4
    groetjes rick
    Hoi Linda,
    mischien heb je het al op de kalender gezien maar ik ben volgende week jarig:)
    lang zal Daan leven Lang zal Daan leven lang zal Daan leven in de gloria,
    in de gloria in de gloria.
    hieperdepiep hoera (12X)
    groetjes, de nog even 11 jarige Daan.

  • 28 Maart 2013 - 15:37

    6/7a:

    Lieve Linda,
    Heel veel groetjes van Nancy en Jolanda
    Morgen gaan we paaseieren rapen en gezellig samen brunchen in de klas. Iedereen neemt iets lekkers mee en 's middags kijken we een film. We hopen allemaal dat het nu heel gauw lente wordt, want we hebben het gehad met die kou...... Heel veel plezier volgende week met Youri!!!!

  • 28 Maart 2013 - 16:38

    John En Margoth:

    Hoi Linda,
    We hoorden van je moeder dat je in Australie zit. Dus meteen gaan kijken waar. Laat dat nu precies zijn waar we 10 jaar geleden zijn geweest. Aan alle plaatsen die je noemt in je verslagen zijn we ook geweest en hebben daar ook mooie herinneringen aan. Maar Kiama heeft mijn hart gestolen!! Je zit in een van de mooiste streken daar Down Under. En Sydney vinden we helemaal geweldig.
    Wij logeerden bij fam. in Teralba aan lake Macquarie, en wilden daar ook gaan fietsen. De hele familie keek ons aan of ze het in Keulen hoorden donderen. Fietsen doen ze niet (ik denk dat ze bang zijn dat ze moe worden).
    Hey heel veel plezier daar en leuke Paasdagen. En eet niet teveel hot cross buns!!!!

    heel veel groeten van John en Margoth

  • 02 April 2013 - 10:08

    Nadiehke:

    Haaa Linda!
    Ik moest je verhalen even inhalen want ik lag een beetje achter, maar wat zijn ze leuk om te lezen! Supermooie foto's ook. Het leven in Aussie heeft ook zijn leuke dingen he haha.
    Als ik zo in de gauwigheid goed tel komt je prins overmorgen al :D Heel veel plezier samen & geniet ervan!! En het is je vergeven dat je volgende verhaal wat vertraging zal hebben ;)

    xxxx

  • 02 April 2013 - 19:43

    Marie-jose:

    Hallo Linda,

    Het is nog steeds heel leuk om je verhalen te lezen, en je wordt er steeds beter in, hoe vaker je gaat haha maar ik hoorde van Frankie dat je NL mist, nog een paar dagen en dan komt je lieve vriend ga er lekker van genieten met jullie 2.

    Groetjes en een super tijd de komende maand xxx

  • 03 April 2013 - 18:35

    Jayden Boesten:

    Hoi Linda,

    Boh wat een lang verhaal! :) En wat een akelige foto's ( supercool) ! Deze maanda is het wel Yourimaand he. We volgen hier vanuit Maastricht!( en nee ik zit dus nu niet op school morgen wel helaas wel weer , grapje) Volgende maand mei is de maand gereserveerd voor groep 6/7a oke?

    Liefs Jayden.

  • 15 April 2013 - 11:02

    Cyrille:

    Hej Lin,

    Wetende dat je nu bezet bent door je vriendje, had ik tijd om je verslagje te lezen en boh IK MIS AUSTRALIË!!!!!! Maar kan door jou verhalen en wel van genieten :).
    Haha, mocht ik nog geen baan hebben als je terugkomt, dan help ik je wel met het opzetten en importeren van timtams. Mag ik dan op werkbezoek naar Australië???

    Ga nu de rest van je verhaaltjes lezen.

    Liefs Cyrille

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1310
Totaal aantal bezoekers 34275

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: