Live vanuit Aussie en mn meeting met Jack:) - Reisverslag uit Unanderra, Australië van Linda Beckers - WaarBenJij.nu Live vanuit Aussie en mn meeting met Jack:) - Reisverslag uit Unanderra, Australië van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

Live vanuit Aussie en mn meeting met Jack:)

Door: Misses Australian Ubffel:)

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 Februari 2013 | Australië, Unanderra

Allereerst people..don't panic Jack is niet weer een verandering in mn sprookje vol liefde, hij valt eerder onder de nachtmerrie gedeeltes van een sprookje!
But first.. hoe mn tripje begon in Nederland....

Na een hoop werk op de laatste paar dagen en nog veel leuke dingen zoals uiteten, high tea en vooral veel samen zijn met the family en mn sjat, brak dan toch de dag aan dat ik aan mijn grote trip ging beginnen. Al jaren keek ik uit naar deze trip en sinds het boeken ook naar deze dag maar toen de dag eenmal was aangebroken kon het me gestolen worden! Het liefst was ik 's morgens diep onder de dekens van Youri gekropen, hopende dat niemand me daar zou vinden en me naar het vliegveld zou brengen. Helaas was dit niet het geval (nu denken jullie vast jeetje wat een zeurkous! ze kan naar Australie en blijft liever hier maar probeer t maar eens!)

Na nog een laatste lekker ontbijtje bij muttie begon dan toch de trip naar het vliegveld. Het afscheid op het vliegveld was tranen met tuiten en tot overmaat van ramp (oke ik overdrijf enigszins) vonden ze het op vliegveld Dusseldorf leuk om een glazen wand te plaatsen tussen de reizende personen en de achterblijvende personen om het allemaal wat makkelijker te maken :). Gevolg: Een heuse afscheidsceremonie voor de douane en dan eindelijk iedereen kunnen loslaten om vervolgens verdorie tegen een raam aan te moeten kijken waar je het liefst doorheen springt om weer aan de andere kant bij iedereen terecht te komen!
Uiteindelijk ben ik na veel gezwaai toch doorgelopen en in het vliegtuig gestapt. Na een lange trip met eerst een vlucht van 6,5 uur en vervolgens nog een van 13 uur waarin ik de lunch al bijna had gemist doordat ik in slaap was gevallen na zo'n kwartier in de lucht te zijn en vele Disneyfilms en series verder kwam ik dan toch in Sydney aan. Net voordat we gingen landen kregen we een angstaanjagend filmpje over de security van Aussie en jawel Ankie het zijn echt Louha's die de douane helpen met het vinden van illegale producten:p.
Naast me zaten twee Australische jongens die precies wisten wat ze moestern invullen op het blaadje dat we hadden gekregen dus dacht ik voor de zekerheid het even bij een paar echte Aussies te checken wat wel en niet aangekruist moest worden. Helaas vergat ik even de levensstijl van de echte Aussies en kreeg ik dus als antwoord: Ahh no worries mate, it's all gonna be just fine they won't check your bagage if you only have aspirine and candy. Dus toch maar even gecheckt bij een stewardess en uiteindelijk kwam ik er wel goed doorheen, misschien toch wat meer de no-worries-lifestyle overnemen;)

Op het vliegveld werd ik al heel lief opgewacht door Cathrien en Fiona en na een ritje naar Unanderra was het Aussie-time bedtijd. Ondanks dat ik best moe was van de hele trip had ik kunnen weten dat slapen er voorlopig nog niet echt in zou zitten. Om 2 uur stapte ik in m'n bed om vervolgens klaarwakker te zijn! Deze eerste nacht heb ik mezelf meerdere keren afgevraagd wat me bezielde om aan deze trip te beginnen en was ik er helemaal zeker van dat ik samen met mam en Charles in mei weer terug naar Nederland zou komen. Als het dan eenmaal ochtend is en je naar een blauwe lucht kijkt en een geweldig uitzicht hebt veranderd deze gedachte ook wel weer.

En dan nu dames en heren presenteer ik u de ontmoeting met Jack:)
Toen ik 's morgens bezig was om van alles te regelen om Christel te kunnen bezoeken in Wollongong kwam Ruud naar me toe en zei: Come look we have a pet! Ik had waarschijnlijk kunnen weten dat dit niet de leukste vorm van een huisdier zou kunnen zijn dus toen ik hem gevolgd ben naar het terras resulteerde dit in een harde gil en een sprong in de lucht want daar zat m'n eerste giga spin :|. Nu weten sommige van jullie misschien nog wel de ereplaats op de lijst van superhelden (zie verhalen Bonaire) die ik van Lindsay heb gekregen door kakkerlakken te bestrijden maar nu was er weinig heldhaftigheid over! Ik gok dat ik hier geen verdere uitleg bij hoef te geven als jullie de foto's zien:)
Inmiddels ben ik al helemaal gewend aan Jack (Ik heb besloten dat, nu hij zich al drie dagen aan de buitenkant van het huis begeeft, hij best een naam verdient). Een beetje jammer dat Christel me later vertelde dat het nog maar een kleintje was die ik ontmoet heb dus bij deze, Jack's familie hoef ik niet zo nodig te ontmoeten!

Eenmaal in Wollongong aangekomen zie ik op de hoek van een straat een zeer bekend meisje staan genaamd Christel. Zo gek om gewoon aan de andere kant van de wereld ineens m'n jeugdvriendinnetje te zien staan die hier al helemaal is ingeburgerd:D zo cool! Christel heeft me een hele rondleiding door Wollongong gegeven waarbij ik alle leuke spots heb gezien samen met een hele hoop geklets natuurlijk:p. Tijdens een deel van onze trip door Wollongong kwamen we langs een busje dat volgespoten was met graffiti. We zeiden net tegen elkaar dat het zo cool is dat mensen daar roadtrips mee maken toen de man van het busje naar ons riep en vroeg of we iets op z'n busje wilde spuiten. Ofcourse vonden wij dat wel erg leuk dus bekijk het resultaat zelf maar op de foto's!

De volgende dag werden we wakker met de geur van spek en ei! ik mag best zeggen dat ik hier wel redelijk verwend wordt! Na het ontbijt zijn we naar de Minnamurra Falls gegaan en heb ik een Liar bird in real life gezien ( t lijkt een beetje op een pauw en blijkbaar zie je ze niet zo heel vaak:P) 's middags hebben we nog een tripje gemaakt naar Kiama om de blow wholes te bekijken maar helaas no blowing..too bad! Na nog een lekkere barbeque bij de dochter van Cathrien en Ruud, Fiona, hebben we Christel weer veilig naar huis gebracht. Bij alle tripjes en rondleidingen die ik inmiddels al heb gemaakt bedenk ik me steeds dat ik al die dingen ook graag met mijn bezoek wil doen dus ik kan niet wachten tot het april is:D.

Vandaag een rustig dagje gehad met een beetje shoppen en oefenen met rijden aan de 'verkeerde' kant van de weg (ook al zegt iedereen hier dat wij aan de verkeerde kant rijden:p) en morgen gaan we met de trein naar Sydney:D. Zeer benieuwd hoe dat zal zijn dus daarover meer in het volgende verhaal...

Bedankt al voor de leuke reacties op mijn vorige verhaal en blijf dit natuurlijk doen want het is altijd leuk om reacties te krijgen :).

  • 11 Februari 2013 - 12:54

    The Dutch Ubfel:

    Mate!!! Super leuk verhaal, ik moet zeggen dat ik niet heel blij zou zijn met Jack zoals je weet :p! Cool dat je al leuke dingen hebt gedaan, ik ben errug benieuwd naar je au pair gezin!

    Schrijf maar snel n nieuw verhaal he!

    Xxxxxx

  • 11 Februari 2013 - 12:59

    Frank Snellings:

    Ha Linda, die verhalen komen me bekend voor. Geniet maar van je trip Down Under. Wat dat kosthuis betreft.... Veel blijven bewegen (haha).
    Aussi Frank

  • 11 Februari 2013 - 13:15

    Christel Mate:

    Ik zeg: probeer t maar eens!;)
    Leuk om je live verhalen nu zo te lezen. Moet ik ook maar snel weer bijwerken;)
    En ook leuk om te horen dat ik al ingeburgerd ben! Haha:)
    See ya soon mate:)

    Ps. Wist niet meer dat we hem uiteindelijk nog Jack genoemd hebben.. Hihi

  • 13 Februari 2013 - 13:21

    Nadieh:

    Hee Linda, allereerst bedankt voor mijn verjaardagsgroet, allll the way from Aussie!
    Super om te lezen dat je het al goed naar je zin hebt, gaat helemaal goedkomen!
    Schrijf maar veel verslagen want die zijn erg leuk om te lezen!

    Heel veel groetjes van alle buurtjes xxxxxx

  • 15 Februari 2013 - 16:40

    Herman Van Mulken:

    Hallo Linda,
    Via mijn buurmeisje, dat momenteel in Zuid-Afrika tussen de olifanten en de neushoorns verblijft, ben ik al 'n beetje vertrouwd geraakt met het zoeken van contact via "Waar ben je.nu" en omdat ik ook wel nieuwsgierig ben naar hoe de jeugd van tegenwoordig over de wereld reist, heb ik ook naar jou gezocht. Allemaal heel interessant, Linda, wat jullie in jullie reisverslagen vertellen. Ik vind het geweldig hoe jullie jullie vleugels uitspreiden en de wereld verkennen. In onze tijd was dit natuurlijk nog niet mogelijk en daar benijden wij ouderen jullie om. "Ja, ja", hoor ik je zeggen: "Daar heb je weer zo'n ouwe!" Maar dat is toch de werkelijkheid en ik gun jullie alles van harte. Prachtig dat dit nu mogelijk is.
    Meid, geniet met volle teugen en pluk de dag. Wat die spinnen betreft ..... die zijn banger voor jou dan jij voor hen, want met een trap van jouw goed getrainde volleybalvoet zijn ze zo geplet. Inmiddels zul je er ook wel al een beetje aan gewend zijn. Het allerbeste en G E N I E T, G E N I ET, G E N I E T,
    't Meisterke v.d. volleybalclub

  • 17 Februari 2013 - 11:52

    Cathrien:

    Hee linda, Hier die andere Cathrien...ha ha
    Erg leuk om je zo te volgen, reis al helemaal mee, en wat staat je noch allemaal te wachten daar in het verre Aussi land...laat maar snel weer iets van je horen!
    Morgen beginnen we weer op Adelante, de kids zullen zeker met vragen komen over je trip! en wie weet kunnen we snel eens skypen!
    Heel veel plezier en geniet met volle teugen, liefs Cathrien

  • 18 Februari 2013 - 14:43

    Het SO 6/7a Klasje..:

    Hoi Linda,

    We hebben hier met veel genot je verhaal gelezen op het grote scherm!!
    Helaas krijgen we de foto's niet geopend, in het groot..
    Maar iedereen heeft je site opgeschreven, dus kunnen allemaal thuis je foto's zien!!

    GENIET MAAR LEKKER VAN ALLES!!
    We zullen ons goed op de hoogte blijven houden, via deze leuke site!!

    Dikke knuffel, Cathrien en Bonny & ALLE LIEVE POEPIES HIER!!

    Mohamed;"wij willen wel nog foto's van Kangaroes en Koala's hè"

  • 19 Februari 2013 - 21:27

    Harrie:

    Leuk, Linda, die trip, en je begint al meteen van alles te zien!

    Je had bij die foto van Jacketeen ook even een voet of een hand op de fto moeten zetten, dan krijg je een beetje een idee hoe groot jack is.

    Ik weet niet hoor, maar ik vind een cuccharacha zoals we ze op Bonaire hebben toch stukken minder eng. Je moet maar gaan oefenen om een Jack-hunter te worden...

    Veel plezier!

    Harrie, (oud-huisbaas op Bonaire).
    Bonaire
    Caribisch Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 915
Totaal aantal bezoekers 34293

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: