poko poko.. en meer kakkerlakken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu poko poko.. en meer kakkerlakken! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

poko poko.. en meer kakkerlakken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

15 September 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is alweer twee weken geleden dat ik een verhaal heb geschreven, en ik krijg iedere dag de vraag wanneer komt je nieuwe verslag nouuuu?:P(maar geef toe een beetje spanning over wat we hebben meegemaakt, maakt het lezen van t verhaal alleen maar leuker;).. en vergeet niet dt we ondertussen al redelijk zijn ingeburgerd en alles volledig poko poko doen!) maar goed bij deze:
het nieuwe verslagg....

Een nieuwe werkweek was weer begonnen en zoals iedere keer weer ist moeilijk om me om half 7 uit mn bed te slepen..maarr een leuk vooruitzicht, vandaag beginnen we op stage met het thema Bonaire. Voor ik het weet zit ik compleet in mn rol als reisbureaumedewerkster (met pruik, vreemde bril en een te strakke jurk:P) voor een klas die mij erg geïnteresseerd aan kijkt.. de kinderen worden meteen heel enthousiast en vinden het helemaal spannend als mn mentor even later ook nog als toerist verkleed naar binnen komt. Ze gaan helemaal op in hun rol en vergeten even dat we gewoon juffen zijn.
De volgende dag komt een man in de klas om ons vanalles te vertellen over de instrumenten van Bonaire, het is super leuk om te zien hoe geïnteresseerd de kinderen hierin zijn en dat de antiliaanse kinderen hier al heel veel over kunnen vertellen. Woensdagavond hebben we ouderavond, wat erg leuk is om hier eens mee te maken. Bij mij in de klas gaat dit helemaal in het engels aangezien de helft van de ouders geen nederlands spreekt, ook ik mag me hier even voorstellen (int engels:P) aan de ouders. ’s Avonds laat kom ik thuis en ligt Lindsay net in bed.. ze vertelt dat haar mentor haar net heeft gesmst dat ze ziek is en of ze het niet erg vind om morgen de klas alleen te draaien..gelukkig is Lindsay niet iemand die hierdoor in de stress raakt en heeft al vanalles opgezocht om te doen in de klas.
Donderdagochtend als ik op mijn locatie aankom heeft mn mentor medelijden met Lindsay en vraagt of ik het leuk vind om de klas samen met haar te draaien.. met veel tegenzin (dat snappen jullie wel!:P) fiets ik naar haar locatie, waar ik haar het vervelende nieuws breng dat ik de hele dag bij haar in de klas blijf.. tussen de middag wordt ons zeer voorzichtig gevraagd of wij eventueel vrijdag ook kunnen komen, en natuurlijk kunne we hier geen nee op zegge (met jammer genoeg het vervelende gevolg dat we niet kunnen gaan kayakken.. helaas nog een weekje wachten:P)
Als we 's avonds thuis komen zijn we helemaal kapot moe en besluiten we rond 7uur even op bed te gaan liggen voor een klein dutje, met als gevolg dat we om half 10 wakker schrikken en dan maar besluiten direct weer verder te slapen..(A)

Na de laatste dag werken kunnen we beginnen aan ons weekend en gelukkig is dit nog altijd langer dan een weekend in Nederland (hoezeer ik mijn lieve collega's op zaterdag ook mis, een vrije zaterdag voelt toch erg goed! sorry he:P). Onze zaterdag en zondag zijn weer helemaal vol gepland met een nieuw scooteravontuur, dit keer bij een andere scooterverhuur dus geen schattige terror-kinderen meer:P (waar ik natuurlijk oprecht verdrietig om ben!)
Dit weekend is biker-weekend waarbij we echt onze ogen hebben uitgekeken.. je vraagt je werkelijk af waar al die mensen hier het geld vandaan halen om zo'n luxe motors te kopen en ze dan ook nog te laten overkomen van Aruba en Curacao (maar kzou zeggen oordeel zelf na het zien van de foto's, en bedenk er even bij dat er van die paar motors die op de foto nog zo'n 100 stonden. en ook met de motors wordt weer een stoet gehouden over de boulevard waar wij vanuit het tapas restaurantje van mogen genieten (jaja alweer het tapas restaurant:P). 's avonds hangen we bij city cafe en ontmoeten we allemaal biker gasten (erg apart volk moet k eerlijk zegge:P).

Zondag gaan we tegen de middag op weg naar Rincon waar het volgens iedereen hier erg gezellig is omdat het ‘Dia di Bonaire’ is (dag van Bonaire). We komen aan in Rincon, hangen de scooter aan het slot (waarbij wij overigens de enige zijn op t hele eiland die dit doen:P) en lopen richting het gezellige geluid. jammer genoeg was naar ons idee de gezelligheid toch iets minder (we voelen ons redelijk aangekeken met een blik van he bah wat komen jullie hier doen, nederlanders op een feest voor antilianen). we besluiten naar het Plaza Resort te gaan waar je gebruik mag maken van het zwembad, en hier was de gezelligheid voor ons stukke beter! Op de weg van de poort naar het zwembad staan wel 10 bordjes dat het absoluut verboden is eten en drinken zelf mee te nemen, wij lopen dan ook regelrecht naar de bar om even iets te drinken, komen langs het zwembad en ontdekken een heuse Poolparty van zo'n 20 antilianen, die met hun jacht incl. motor van Curacao zijn gekomen, meer uitleg is denk ik niet vereist wanneer ik zeg dat de medewerkers van Plaza wijs besloten hebben een oogje dicht te knijpen en niet in te gaan op het niet gebruiken van eigen drank. onder luid gejuich wordt later een nieuwe fles Bacardi ingebracht en worden wij ook getrakteerd op een drankje (natuurlijk denken wij even wijs aan het advies van iedereen in NL om geen drankjes aan te nemen van vreemde mensen, maar proeven toch stiekem even of t een beetje lekker is). Wij echte zuipschuiten (zoals jullie ons allemaal kennen;)) drinken het bekertje half leeg en beslissen dat de planten achter ons weleens een extra groeiboost kunnen gebruiken:)..

'S avonds krijgen we het goede nieuws dat Lindsay’s mentor weer beter is en wij dus maandag vrij hebben!! onze conclusie hieruit: Naar de stad..:D:D!
Bij Karels bar komt een arubaanse dj die erg leuke liedjes draait! jammer genoeg zijn de biker gasten niet egt op de gezellige toer en breekt er ineens een ruzie los (wij missen natuurlijk weer alle sensatie!) na de tweede ruzie (die we overigens ook compleet gemist hebben besluiten we toch maar naar huis te gaan.

dinsdag gaan we met de klas op een uitstapje naar Lac cai (de mangroves) bij het mangrove centrum wordt ik gevraagd door mn mentor om even de auto naar het einde te brengen dn dan terug te lopen, zo'n 10min. lopen (wederom 10 min. hoeven hier niet per definitie 10min. te duren) ik rij/hobbel(de weg is namelijk niet egt een weg te noemen), en ik rij, en ik rij nog verder, tot ik dan eindelijk bij een huisje uitkom waar ik volledig omsingeld wordt door drie waakhonden die niet van plan zijn mij er langs te laten, uiteindelijk met een beetje gas kom k er toch langs en parkeer de auto, ik begin aan mn wandeling terug op en bedenk me na 100meter, denk je even in een zandweg in de volle zon zonder enig drinken (heb medelijden met het zware leven hier:P) dat dit egt niet kan! ik draai om en besluit toch maar terug te rijden. onderweg kom ik gelukkig een lerares tegen die me verteld dat k toch goed zat, conclusie: weer omdraaien en op bonaire er nooit vanuit gaan dat 10 min. ook echt 10 min. zijn! gelukkig is het uitstapje verder erg leuk en zijn de kinderen voor de rest van de dag doodmoe.
De rest van de week heb ik veel les gegeven op en ik kijk nu al erg uit naar mijn lio-stage in Nederland waarin ik mn eigen klas mag draaien.

Donderdag zijn we weer naar de strand bioscoop geweest en vrijdag zoals gewoonlijk helemaal niks uitgespookt!

Zaterdag nog even goed opruimen in het huisje want mams komt aan en we willen natuurlijk niet nog een jaar te horen krijgen dat er niet opgeruimd wordt!:P
nadat we ze van het vliegveld gehaald hebben gaan we samen uiteten en 's avonds naar een reggea band bij city cafe, gelukkig spelen ze later op de avond/nacht ook nog andere muziek en amuseren we ons wederom erg goed!

zondag maken we kennis met Lac Cai, dit is dezelfde plek als waar we met de kinderen zijn geweest alleen wordt er op zondag altijd gezongen, gedanst, gegeten, gedronken en door ons ook gezwommen:D..op de terugweg springen Lindsay en ik in de achterbak vn de auto en staan doodsangsten uit wanneer Harry met volle snelheid over de beruchte hobbelweg rijdt.

's avonds is het weer tijd om vroeg naar bed te gaan, want jullie raden het vast al, die wekker loopt iedere keer weer vroeg af! ik lig al heerlijk te slapen tot ik wreed uit mijn slaap getrokken wordt door een kreet vanuit de badkamer: LINDAAAAAAA EEN KAKKERLAKKKKKK!!!:|:|..
ik zit binne 2 sec. rechtop in bed met de spuitbus in de aanslag.. Lindsay vliegt op het bed in afwachting van wat ik ga doen met de spuitbus. ik open de badkamer deur langzaam en constateer dat HET ervandoor is:| een volgende kreet volgt nu van ons beiden en Lindsay komt met plan 2: we spuiten de hele vloer onder, maar voordat ik plan 2 kan uitvoeren komt HET achter de wc vandaan.. een derde steeds luider wordende kreet volgt en een halve spuitbus wordt leeggespoten.. het dier ligt te kreperen op zn rug..waarna ik even een sec. medelijden met hem krijg en nog maar een keer spuit om het proces wat te versnellen.. jammer genoeg bij kakkerlakken geen goed plan! (nooit medelijden hebben!!) HET beest draait zich weer om en komt reuzesnel op me af gerend.. ook nu weer een luide kreet (we verwachten dat ondertussen de hele buurt wel wakker moet zijn) en nog meer van de spuitbus eroverheen.. de deur dicht en nieuw plan: Delvin bellen! gelukkig is ie net klaar met werken en komt ie het ondier voor ons opruimen. (zie Lindsay dr verslag voor het verhaal van haar kant:P) ondertussen is het dus toch weer laat en maakt de wekker ons 's morgens weer veel te vroeg wakker.

Nu zitten we op het terras in de aanslag om te gaan barbeque dus maak ik maar eens een einde aan het lange verslag.. ik hoop dat jullie het leuk vinden en laat de reacties maar komen!

  • 15 September 2009 - 06:31

    Ankie:

    Eey lin, leuk verhaal!! Wel erg lang:P volgende keer toch maar wat eerder een verslag schrijven he;) en eindelijk fotows van je klas:D dikke kxss je zuss

  • 15 September 2009 - 08:04

    Miranda:

    Je bent echt een kei in t omleggen van kakkerlakken aan t worden he! Maar om nou een baby-kakkerlak te vermoorden..Met een afstandsbediening nog wel!! Hoe bruut kan je zijn!! Leuke foto's weer! Kijk weer uit naar t volgende verslag..en dit x wat sneller he!;-)
    Liefsss Miran

  • 15 September 2009 - 11:42

    Marie-jose:

    Heej linda,

    Mijn god als je die verhalen van jullie leest, is het net of je er zelf ook bent hahaha zie de kakkerlakken al voor me bah. Maar eenmaal terug in Nederland weet ik wie ik moet bellen, als er vreemde dingen rond kruipen in huis. Heel veel plezier daar en heel veel groetjes van ons xxx

  • 15 September 2009 - 17:23

    Suzanne:

    We gunnen je je langere weekend wetende wat voor straf het is iedere morgen om half 7 op te moeten staan. En je bent ons tenminste nog niet helemaal vergeten.Wij missen jou ook tijdens de pauze met heerlijk gebak. groetjes de firma Ruyl

  • 15 September 2009 - 18:05

    Ruud En Marianne:

    Ben blij te horen dat het jullie zo goed bevalt op Bonaire,maar dat wisten wij van te voren.
    Omdat het elke dag mooi en zonnig weer is en de mensen altijd relax zijn.
    Geniet nog maar van jullie stagevakantie

  • 15 September 2009 - 22:13

    Cyrille Dols:

    Kakkerlakken en BBQ-en!! Haha wat een verhaal, maar wat klinkt het ongelofelijk spannend!

    Ik geniet iedere keer weer van de verhalen en kan dan zelfs in Zweden (waar het nu toch echt herfst begint te worden) de zon vielen!!!

    Liefs Cyrille

  • 16 September 2009 - 11:44

    Ome Ger:

    hoi linda pinda
    leer je dat poko poko maar niet aan hier is het weer nu gelukkig niet meer zo warm daar zal t wel lekker warm zijn let je nbeetje op die 2 dat ze niet teveel coctails drinken groetjes van ome ger

  • 21 September 2009 - 19:01

    Harry:

    hoi Linda
    hoe is het daar weer een nieuwe week begonnen jullie zullen het nu wel extra druk hebben met die vakantie gangers er bij maar ja nog even want twee weken zijn snel om en dan weer wat rond krossen op het eiland zo te horen gaat het allemaal geweldig geniet er maar van en zeker van de warmte want als je terug komt is het hier erg koud doe ze allemaal de groeten en tot Mails groetjes Elly en Harry,

  • 22 September 2009 - 22:48

    Gertie:

    Hoi Linda:D
    Wat leuk wat leuk!!! Ik heb mijn ogen uitgekeken op je klasje, zo heel anders dan hier...erg leuk! En huh? had ik nog gedacht op de foto's veeeeel donkere kindjes krijgen te zien met donkere krulletjes...;ik zag ook veeeeel blonde kindjes,minstens zoveel leek t wel. Leuk om te zien zo.:D
    Maar over die kakkerlakken...inmiddels ben je natuurlijk erg goed in het vangen van die beestjes...k heb de tuin vol slakken, kun je daar straks ook wat mee...???;)
    Leuk verhaal weer, met leuke foto's!!
    Kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Liefs van ons allemaal, Gertie

  • 29 September 2009 - 08:37

    Rachelle:

    Hai Linda (pinda panda beer!)

    Het klinkt allemaal zooo te gek! Zijn jullie ook al veel bruiner? :) (of is dat nog wel een gepaste vraag als jullie zo veel uurtjes heerlijk en in de zon hebben gelegen (A)) haha!
    Hier wordt het alweer herfst *zucht* Stuur es wat zon hierheen!
    Ik moet zeggen, je bent ook een held voor mij... Ik denk dat ik ook op het bed zou staat te springen!

    tin lots di delisia í djòdjò yourself! bo ta nos hero!

    Groetjes en liefs! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

De laatste dagen....

26 Oktober 2009

Bezoek.. en het einde komt in zicht:(

04 Oktober 2009

op de helft...

15 September 2009

poko poko.. en meer kakkerlakken!

31 Augustus 2009

Kinderen, scooters en lekker eten...
Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 34320

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: