De laatste dagen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu De laatste dagen.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

De laatste dagen....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

11 November 2009 | Nederland, Amsterdam

Na lang wachten (wat een beetje afgezaagd begint te worden:P) komt hier dan *tromgeroffel* Het LAATSTE verslag......

Na het vorige verslag was Jordy's laatste weekje aangebroken.. we zijn (natuurlijk:P) nog naar Sorobon geweest..waar hij nogmaals tot de conclusie kwam dat ie zojuist gestorven was en in de hemel was beland;)..
De rest van de week hebben we t nog druk gehad op stage met de afrondingen van het thema Chocolade.. de lessen waren gelukkig allemaal al klaar dus huiswerk hoefde ik niet meer te maken;)..
Als grote afsluiting heb ik de kinderen zelf recepten laten bedenken die we in groepjes hebben uitgeprobeert. We waren allemaal heel benieuwd maar het bleek een groot succes!! we hebben heel veel lekkere dingen gemaakt en de hele klas was in de ban van Chocolade..van chocoladeyoghurt (ik weet t dit klinkt ontzettend vies, maar probeer t maar eens t valt nog best mee;)) tot blauwe chocolade:P.

Jordy heeft deze week veelal aant strand gelegen en genoten van zijn laatste weekje tropen..met het goede vooruitzicht dat we vrijdag een boot gingen huren!..
en eindelijk was die dag er dan..
we hadden de boot vanaf 1uur dus 's morgens was t hele huisje al in rep en roer:P..
Bij de boot aangekomen krijgen we nog waterski's en een wakeboard mee en kunnen we dan eindelijk vertrekken.. we varen rustig de haven uit en bij open zee vliegen we zowat over t water!!..
we varen rondom klein Bonaire waar we even aanleggen bij t kleine strandje.. ( ook hier trekt Jordy weer de conclusie dat ie in de hemel is beland:P) hierna varen we nog helemaal naar t zuiden tot aan pink beach en weer trug langs ons eigen huisje en de super deluxe huizen..
Bij pink beach is mn eerste sportieve poging.. ik ga waterskien..:| rede voor dit besluit: mijn fantastische ervaring met wakeboarden in Turkije waarbij ik de halve zee heb ingeslikt en nog niet boven t water uit kwam..duss.. nu maar eens waterskien proberen.. na een hoop geklungel voordat k die dingen eens aan had, vielen ze iedere keer weer uit als Jordy gas begon te geven.. dus wederom een kwart van de zee in mn buik en teleurgesteld maar weer aan boord...
maarrr ik geef het nog niet op..Bij thousand steps wil ik tog nog eens een poging wagen met het wakeboarden..maar hoe doe je dat? het is namelijk zo dat een wakeboard, net als een snowboard schoene erop vast heeft zitten die je helemaal moet strikken en dergelijke.. we besluiten dit dus toch maar op de boot te doen in plaats van in het water.. met als gevolg dat ik geen kant meer op kan, op mn rug lig met mn benen de lucht in (akelig het gevoel krijg dat ik aant bevallen ben..Lindsay hangt momenteel dubbel van t lachen naast me!), Jordy bijna een teen afhak met mn wakeboard (sorry he:P) en uiteindelijk dan toch rollend het water in kom.. gelukkig wordt hier mijn harde werk beloont..meteen de eerste keer kom ik boven het water uit:D..!! wat ook snel weer gevolgd werd door een harde plons:P.. na een paar keer proberen kom ik toch weer op t water terecht en krijg ik al meteen weer zin om te snowboarde:P hahah..

de rest van de middag varen we nog wat rond en snorkelen we bij Klein Bonaire.. en jammer genoeg wordt onze heerlijke bootdag iets minder leuk afgesloten...we raken het koraal:|..meteen zetten we de motor uit en zien we dat de schroef redelijk beschadigd is (er is gwoon een stuk uit:|).. we varen nu maar terug naar de verhuurders waar we ontzettend vriendelijk worden onthaald..:) Jordy geeft aan dat we iets hebben geraakt en binnen 2min. staan we met zn allen tegen elkaar te schreeuwen (vriendelijk is dus tog net iets anders..) jammer genoeg is de schroef tog echt door ons kapot en moeten we deze betalen.. (hier komt ook het punt dat ons rekeningoverzicht iets minder vrolijk wordt!)

'S avonds gaan Jordy en ik nog voor ons laatste avondmaal lekker uiteten waarna Jordy de volgende dag, met een lang gezicht:P.. terug stapt in het vliegtuig..

De rest van de dag hebben we heel hard opgeruimd aangezien ons stulpje niet meer zo fris was (zacht uitgedrukt:P) en 's avonds belonen we onszelf met een avondje stappen.. in de stad is DE finale van de dj contest waar t erugg gezellig was!

Zondagmorgen gaat weer net iets te vroeg de wekker en worden we allebei versuft wakker.. vandaag zijn onze laatste twee duiken en hopen we ons brevet te halen:D.. en jahh hoor na twee duiken hard werken krijgen we ons pasje overhandigd(hetzelfde pasje dat nu al een week op de ijskast ligt:P), het duikbrevet is binnen!!:D
Maandag begint onze laatste stageweek...deze week realiseren we ons meerdere keren dat de weken hier echt om zijn gevlogen!! woensdag gaan we als afscheid lekker uiteten met onze mentoren waar we ook nog een cadeautje krijgen:D.. een vishandpop en een echte pelikaan mok!..
Donderdag is onze laatste officiele stagedag waarna we 's avonds nog voor de laatste keer naar de bioscoop willen gaan.. helaas gaat dit niet door omdat er regen wordt verwacht:P dat maak je in NL dus niet mee:P hahah..
de volgende dag staan we met veel plezier op.. wetende dat dit de laatste keer is dat de wekker zo vroeg afgaat:P..en gaan we met de kinderen naar de speeltuin! in de klas worden we nog ruim beloont met cadeautjes en mijn klas heeft zelfs een liedje voor me gemaakt:D!

en dan breekt ons laatste weekend aan:|.. we huren nog voor de laatste keer een scooter en crossen het hele eiland over.. alles voor de laatste keer:(.. maandag hebben we nog de hele middag bij plaza aan t zwembad gelegen..met een heerlijke smoothie en bitterballen uiteraard:P..
Na dit laatste relax weekend..breekt de harde werkelijkheid aan:| er moet GEPOETST worden:| aaahhhh.. we beginnen maar met 's morgens met goede moed aan de kastjes en alle vieze randjes en om 12uur ploffen we vermoeid op de bank waarna een pauze van..uhm de hele middag volgt:P ( vergeet niet.. we zitten hier al 3maanden dus poko poko zit er goed in:P) Lindsay valt in een diepe slaap en ik hang de rest van de middag achter de laptop.. vraag je je af waarom ik toen niet al ben begonnen met het verslag.. wederom.. poko poko:D..
s'avonds hebben we ons afscheidsdiner met Harrie en Carmelita, we genieten van het eten! en we krijgen alweer een cadeautje:D een super leuk hangertje met: i love Bonaire erop.. nu weten we zeker dat we dit avontuur niet meer zullen vergeten!!

en vandaag is onze laatste hele dag aangebroken.. alles is ondertussen al ingepakt op wat laatste spullen na en strax worden de laatste dingen nog gepoetst.. zojuist hebben we nog genadeloos een spin vermoord (gelukkig de eerste in deze 10weken:P) dit ging natuurlijk weer gepaard met een hoop gegil en de alom bekende spuitbus.. die natuurlijk in NL overal gezocht gaat worden!

Hiermee sluit ik dan ook het laatste verhaal af... *snik snik* Het was een super avontuur en ik vond het leuk dat jullie iedere keer weer de tijd namen om mn verhaaltjes te lezen.. hoe lang ze ook waren en hoe lang t ook duurde voordat er weer eentje kwam;)..

ik zie jullie allemaal over een paar dagen;) in het koude kikkerlandje!

  • 11 November 2009 - 17:56

    Ruud En Marianne:

    Alvast een goede terugvlucht voor jullie toegewenst.Wij hebben genoten van jullie verslag.Veel plezier gehad ook aan het strand en met de boot,alleen jammer van de schroef.
    In Elsloo zit Annie en Ankie met smart op jullie te wachten en kunnen er bijna niet meer van slapen zijn de uren aan het aftellen.

    Wij hebben gehoord dat je erg bruin bent geworden,wij hopen dat we je nog terug kennen

    heel veel groeten en tot in elsloo,doe ook nog de groeten aan Harrie en Carmelita en Delvin.

    Ruud en Marianne


  • 11 November 2009 - 19:39

    Marie-jose:

    Ook jouw laatste verhaaltje hebben we gelezen, jullie hebben een super tijd gehad,die jullie niet snel zullen vergeten, ben blij voor je. Maar ook NL heeft zijn charmes toch?? Wij wensen je een hele goede reis samen met Lindsay, en....... je mag je verheugen op de mosselen

    Groetjes van ons tot vrijdag

    xxx

  • 11 November 2009 - 20:11

    Mam:

    Hey lin, super verslag! Ik weet zeker, dat jullie dit avontuur niet snel zullen vergeten. Toch kijken wij er hier naar uit, dat jullie weer voet op nederlandse bodem zetten.Tot snel, kxssje jouw muttie

  • 11 November 2009 - 21:00

    Cyrille:

    Hej Lin!!

    Tot over een maand of 2 à 3 zul je bedoelen:p haha

    Nee grapje, ik vond jou verhalen super en heb ze iedere keer ook weer met plezier gelezen.
    Soms zelfs zuchtend en denkend waarom ik in hemelsnaam voor Zweden moest kiezen.
    Maar toen vorige week de eerste sneeuw viel (die natuurlijk meteen weer smolt, het is hier 4 graden) wist ik het. Ik wou SNEEUW... of ja toen ik voor Zweden koos stelde ik me daar op in!

    Over het inpakken denk ik nog lang niet na...

    Succes met de minor en tot snel!!

    Liefs Cyrille

  • 11 November 2009 - 22:58

    Gertie:

    Hey Linda,
    Hahahahahahaha...'k zie 't zo voor me...hahaha. Wat een leuk leuk leuk verslag weer, met leuke foto's!! Maar blijven volhouden op dat water:-p...je duikbrevet heb je tenslotte ook al binnen!:D Jordy is ondertussen na dat hemelse Bonaire alweer met beide benen op de grond beland; hij zit midden in z'n tentamens :-s Tja Linda...nog 1 dagje te gaan en dan zit je stagetijd er toch echt op ^o)(...zal wel met gemengd gevoel zijn) Het was dan ook een super tijd voor jullie; mooie herinnering toch...?!:D Je verslagen ga ik nog missen, heb ze altijd met veel plezier gelezen! Maar veel liever horen we je zelf vertellen over je belevingen; we kijken al naar je terugkomst uit!:D Nou, voor jullie nog een fijn laatste dagje daar en alvast een goede vlucht gewenst!!
    Liefs en xxx van ons allemaal en tot gauw!
    Gertie

  • 12 November 2009 - 08:21

    Charles:

    Hey Linn,
    Prachtig verslag weer.
    Kunnen niet lang genoeg zijn.
    Jullie hebben heel veel meegemaakt en een onuitwisbare ervaring opgedaan.
    Ook ik verheug me erop je morgen weer in het eggie te kunnen begroeten.
    Fijne laatste dag nog en een behouden retourvlucht.
    Tot morgen.
    dikke kxss
    Charles

  • 12 November 2009 - 11:23

    Ankie:

    Eey Lin, een beetje laat maar toch ff snel nog een reactie! Leuk verslag weer! Maar morgen horen we de verslagen live!:P Dat vind k veel leuker! We moeten wel vroeg opstaan om jou te komen halen zeg:P.. Tot morgen! Dikke kxss je zuss

  • 12 November 2009 - 15:10

    Marga:

    Hey lieve Linda,
    En dan gaan we weer naar huis! Wat voor jullie met pijn in 't hart zal zijn. Hier staan echter mensen met vreugde in 't hart op jullie te wachten. En dat is toch een fijn gevoel. Neem de zon en de poko poko maar mee naar Nederland. Kunnen we hier wel gebruiken. Een goeie reis terug en tot gauw!
    Groetjes en een dikke kus van ons allemaal.

  • 12 November 2009 - 19:18

    Maarten:

    Hoi Linda. Bedankt voor je gezellige verhalen en het kijkje over je schouder in het hemelse Bonaire. Ik wens je nog veel succes bij alles wat je je voorneemt in de future. Misschien komen we elkaar ooit eens tegen door Lindsay. Tot dan, tot ziens.

  • 20 Februari 2010 - 18:19

    De Meid..:

    Ik wou je gewoon even het gevoel geven dat we er nog waren.. zo van: ohh er heeft weer iemand gereageerd op mijn verhaal:D.. alleen de aanblik van de mail moet tog al goed doen....
    bleehhhh ik wil terug!

  • 13 December 2010 - 18:57

    En Alweer De Meid...:

    ik was even herinneringen op aant halen... wat een DRAMA, nu wil ik weer terug! De verhalen zijn echt te leuk om te lezen...................

  • 31 Januari 2013 - 21:32

    Mate!:

    het wordt tijd voor een Aussie dagboek.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

De laatste dagen....

26 Oktober 2009

Bezoek.. en het einde komt in zicht:(

04 Oktober 2009

op de helft...

15 September 2009

poko poko.. en meer kakkerlakken!

31 Augustus 2009

Kinderen, scooters en lekker eten...
Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 34322

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: