Bezoek.. en het einde komt in zicht:( - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu Bezoek.. en het einde komt in zicht:( - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

Bezoek.. en het einde komt in zicht:(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

26 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Het is ondertussen alweer heeell lang geleden dat ik een verhaal heb geschreven.. het goede excuus hiervoor is dat we een heerlijke vakantieweek hebben gehad, een weekendje Curacao en er momenteel een belangrijke bezoeker mijn aandacht opslokt:P(en mijn laptop voortdurend inpikt!)

Op stage ben k dan eindelijk begonnen met mijn eigen thema rondom de kinderenboekenweek ‘Chocolade’.. het heeft even geduurd voordat ik mn lessen op papier had staan aangezien de zin om dit te doen ver te zoeken was en we een overduidelijke verslaving hadden aan een nieuwe tv serie:P, dit kan natuurlijk maar weer 2 personen gebeuren, met als gevolg dat we in plaats van huiswerk te maken de hele dag achter de laptop hangen en aflevering na aflevering kijken totdat.. tot onze grote schrik.. de serie al is afgelopen..en het vervolg zelfs nog niet opgenomen is:| nouu nu tog maar eens aan t huiswerk.

Het thema is overigens heeel leuk.. de kinderen zijn super enthousiast en leren veel over de cacaobomen in Zuid-Amerika. Deze week gaan de kinderen zelfbedachte recepten uitproberen waaronder chocolade yoghurt, blauwe chocolade en chocolade chips.. ik ben benieuwd hoe dit gaat smaken:P haha

Maar voordat we hard aan het werk zijn gegaan met ons huiswerk hebben we natuurlijk een heerlijke vakantieweek gehad. Er was heel veel te doen en natuurlijk hebben we Ferry alle hotspots van t eiland laten zien..

We hebben een pick up gehuurd zodat we overal heen konden en zijn hiermee meteen naar de ezel opvang gegaan.. hier worden alle ezels opgevangen die bijv. aangereden zijn of hun moeder kwijt zijn enz. We mogen hier met de auto doorheen en kopen ook meteen een zak voer, waarbij ons wordt afgeraden op de grote groep te voeren omdat het dan weleens voorkomt dat de ezels bijten..nog voordat we het in de gaten hebben staat ons een hele groep ezels op te wachten (dit is moeilijk te omschrijven maar bekijk de foto’s:P) deze slaan we dan toch maar wijselijk over en we rijden verder waardoor we nog door een paar ezels gevolgd worden..deze voeren we dan toch en er hangen al meteen een hoop hoofden in de auto:P.. later gaan we ook de kleintjes nog aaien..nooit geweten dat ezels ook leuk konden zijn:P haha

In deze week zijn we dan ook eindelijk gaan doen wat ondertussen al 7weken op de planning stond en er nog altijd niet van gekomen was: het kayakken in de mangroves..! we maken een afspraak en worden geacht om kwart over 8 aanwezig te zijn.. met onze reeds aanwezige Antilliaanse poko poko stijl staan we te laat op en komen we bijna een kwartier te laat aan (schaam, schaam).. gelukkig zijn ze nog niet zonder ons vertrokken maar de informatie over het gebied hebben we al gemist..
we vertrekken met nog twee koppels en een Amerikaanse einzelgänger:P..
Lindsay en ik gaan in een kayak en Ferry gaat alleen.. we peddelen door een smal gangetje en hangen met onze peddel al in de takken.. (het begint goed:P haha) het gebied is heel mooi en we krijgen een hoop informatie over de planten en de dieren die er leven.. halverwege gaan we ook een stukje snorkelen door een klein gangetje.. de heenweg verloopt zeer snel, waar we later op de terugweg weer iets minder blij mee zijn aangezien we nu natuurlijk tegen de stroming in moeten zwemmen.. een echte ochtend workout was t wel!..aan het eind van de tunnel komen we ook nog een schorpioen vis tegen waar onze Amerikaanse peddelaar bijna bovenop gaat staan! (ter verduidelijking schorpioenvissen zijn erg gevaarlijk.. ze lijken op een steen maar als je erop gaat staan steken ze je en moet je naar t ziekenhuis) helaas hebben ze in dit mangrove gebied niet alleen leuke dieren maar ook zeer vervelende: de muggen! Resultaat: een bult rug:P mn hele rug zit onder de bulten.. het lijkt net een enge ziekte! Gelukkig kom ik er niet goed aan en kan k dus niet al te veel schade aanrichten, waardoor ze na 2 dagen wel weer weg zijn..

De volgende dag stond op de planning vroeg naar t nationaal park te vertrekken.. helaas slapen we weer op t meest ongunstige moment te lang uit en komen we er bij het tankstation ook nog achter dat onze band leeg loopt.. dan maar terug naar t verhuurbedrijf waarbij we beschaamd onze bruine (eerst witte) pick up inleveren.. gelukkig krijgen we te horen dat ze deze nog weleens viezer hebben terug gekregen dus dat valt alweer mee! We krijgen een nieuwe en na een hele lange inspectie van deukjes en krasjes (schiettt op!!! ) gaan we dan toch naar t park.
Hier komen we erachter dat alleen de korte route open is in verband met regenval en vasthangen in de modder.. we overwegen onderweg nog even om toch stiekem een stukje van de lange route te volgen maar we besluiten toch maar de veilige korte weg te nemen. Dit keer komen we maar 1 leguaan tegen en hebben we ook geen bananen bij ons dus blijft het ook bij 1:P

In Kralendijk is deze week ’s avonds van alles te doen dus gaan we hier ook maar eens kijken.. de hele straat staat vol met kraampjes en eettentjes en er is een podium opgebouwd.. we ontdekken een indonesian food kraampje waar ik met veel blijdschap soto soep op het menu zie staan:D:D! deze wil ik! Okee hij smaakt dan niet zoals thuis maar de pepers die ze hier erin doen zijn ontzettend lekker!! Jammer genoeg krijgen we hier geen recept van..

De laatste dag van Ferry is alweer aangebroken en we besluiten nog naar Klein Bonaire te gaan met de watertaxi.. in de stad aangekomen zien we dat we een groot feest missen er liggen wel 20 jachten in de stad met nog minstens het dubbele aan jet ski’s, kleine bootjes en andere drijfbare dingen! We kijken onze ogen uit!.. maar we willen toch graag naar Klein Bonaire en vertrekken met de watertaxi.. na een tijdje snorkelen, op t strand liggen en veeeel krabben te hebben bewonderd worden we weer opgehaald en terug naar Kralendijk gebracht.

Zondag brengen we Ferry naar t vliegtuig.. verdwijnt Lindsay’s zonnebril mysterieus:P en gaan we terug naar huis waar een dag vol huiswerk op t programma staat!.. jammer genoeg wil dit bij ons dit altijd zeggen dat we dan ook echt aan t huiswerk gaan.. de verslaving aan de serie gaat verder en we hebben zelfs ’s avonds geen zin om te koken waarop we de Watta Burger frietjes met een kroket laten bezorgen! (en jahh na 9 weken bijna geen frieten ga je hier best van uit je dak!) de volgende dag is weer eens grote opruim dag en omdat we zo hard hebben gewerkt belonen we ons met (niet schrikken) nog een dag Watta Burger:|!

Een rustige week volgt waarin we weer gewoon naar school moeten.. maar wel met het goede vooruitzicht dat we in t weekend naar Curaçao vertrekken:D!

Donderdag gaan we nog naar een lokale school waar Papiamento de instructietaal is.. ook hier werken ze met thema’s alleen zijn de leerkrachten een stuk strenger dan wij gewend zijn.. de kinderen hebben uniformen aan wat er toch altijd weer leuk uitziet:P.. kortom een leuke ervaring!

En vrijdag is het dan eindelijk zover!! We vertrekken naar Curaçao!! Op t vliegveld worden we er alweer aan herinnert dat we op de Antillen zitten en vertrekken we een kwartier later met een nog kleiner vliegtuigje dan verwacht.. er zitten zelfs opklapstoeltjes in dit keer:|..
Uiteindelijk komen we toch weer heel aan op Curacao (iedere keer weer een verrassing:P) en worden we afgezet bij t super deluxe hotel! Ik kijk mn ogen uit.. de deuren worden overal voor ons open gehouden.. overal wordt goedendag gezegd en dan onze kamer:| ik heb nog nooit zo’n grote bedden gezien en wil er het liefst het hele weekend in slapen! (even een indicatie van hoe groot de bedden zijn..als ik erop spring zak k er zover in dat Lindsay bijna denkt dat k ervandoor ben:P)..

We ontbijten in het hotel wat overigens ook erugg lekker is! En we gaan lekker aan t strand liggen (met een Bahama Mama:P).. ’s avonds eten we bij een indisch restaurant waar we onze grote vriend de kakkerlak weer tegenkomen:| een gegil barst los en een reddende antilliaan plet hem met een stoel.. het dier kraakt!! Jammer genoeg zijn we er al achter dat kraken alleen niet het gewenste effect heeft en wanneer iemand de stoel optilt rent het beest weer vrolijk verder.. wederom gegil en nu maakt de ober er toch een einde aan.. natuurlijk blijft het beest de hele avond in mn ooghoek..erop voorbereidt dat ie nog altijd kan verder rennen! Gelukkig gebeurt dit niet..

’s avonds laat gaan we naar de grote opening van de nieuwe discotheek waar we tot onze verbazing bijna alleen maar Nederlanders zien.. het is overduidelijk dat hier een stuk meer stagiaires zitten dan op Bonaire.. gelukkig zijn ook Nederlanders erg gezellig en vermaken we ons deze avond goed.. met als gevolg dat we de volgende ochtend het ontbijt missen (ik hoef waarschijnlijk niet te benoemen hoe laat het is geworden.. we krijgen alweer terugblikken van Salou:P)

’s middags vertrekken we iets later dan gepland naar t Sea Aquarium waar we er tot onze grote schrik achter komen dat de camera leeg is en we geen oplader bij ons hebben.. dus veel foto’s van Curacao zullen er niet bij zijn.. maar dit mag de pret niet drukken..en we vermaken ons goed.. we voeren haaien!! En giga schildpadden.. ’s middags hebben we nog een zeeleeuwen show en dolfijnen training..
Tussen alle belevenissen in worden we ook nog eens uitgenodigd op HET marineschip! we mogen zelfs sturen (aan een teleurstellend klein stuur:P.. wij dachten natuurlijk aan een roer zoals titanic:P) en k hb zelfs een matrozenpakje aangehad:D..(foto volgt nog:))

Deze avond gaan we naar Mambo Beach waar het volgens iedereen voor jongeren helemaal te doen is.. nou niemand heeft gelogen en ook hier ist weer erg gezelligg..ondertussen hebben we al een privé taxichauffeur geregeld.. onze Herbert:P die erop toeziet dat wij iedere avond, middag wanneer we maar willen veilig overal naartoe worden gebracht:p.. (we missen hem wel een beetje hoor:P)

De laatste dag is alweer aangebroken en we hangen vandaag nog wat bij het zwembad..’s avonds vertrekken we alweer terug en weer in een mini vliegtuigje..

’s nachts om 3uur loopt de wekker weer af en is het tijd om Joppie van t vliegveld te halen.. even twijfel ik of ik geen taxi voor hem kan bellen:P grapje!
De volgende ochtend ligt hij al zeeeerrr vroeg hyperactief naast me en wordt ik wreed uit mn slaap getrokken (dat moest ik eens bij hem proberen!) we gaan lopend:| een scooter halen waarop Jordy ook meteen besluit voor de rest van zn vakantie niet meer te lopen:P..

Deze week staan het een hoop leuke dingen op t programma.. we zijn al naar Sorobon geweest.. wat ertoe heeft geleidt dat Jordy me iedere dag gek maakt dat ie er nog eens naartoe wil en er is een mogelijkheid dat ie niet meer terugkomt naar Nederland:P.. we hebben een auto gehuurd (dit keer een nog betere:P zie de foto’s!) gisteren zijn we gaan Kayakken (dit keer goed ingesmeerd en zonder muggenbulten dus!) (dit keer ook iets eerder aanwezig:P) vanmorgen hebben we onze 3e duik gedaan.. nog twee te gaan en dan hebben we ons brevet binnen..

Vanmiddag zijn we nog naar t park geweest..waar ik doodsangsten heb uitgestaan en op meerdere momenten heb gedacht dat ik ergens in de cactussen zou belanden (Jordy en de zandwegen zegt waarschijnlijk al genoeg:|)

Vanavond gaan we nog lekker uiteten.. wat ook betekent dat ik mijn verhaal moet gaan afronden aangezien het al kwart voor 7 is en ik nog helemaal moet douchen enz.. (Jordy denkt waarschijnlijk momenteel..kan k eventueel ook alleen alvast gaan:))…

Nouu de laatste drie weken zijn aangebroken:| het komt nu angstaanjagend dichtbij!
ik hoop dat jullie het verhaal leuk vonden.. dit keer kon het echt niet korter! Sorry hiervoor.. hoop dat jullie ergens tijd kunnen vinden om het te lezen:P en natuurlijk reacties te plaatsen!..

• 26 Oktober 2009 - 08:51

Ankie:

Eey Lin! Leuk verslag weer! T kost wel steeds meer tijd om ff je verslag te lezen!:P Die kakkerlakken blijven je maar achtervolgen he! Zolang je ze maar niet meeneemt naar Nederland vind ik t best:P dikke kxss en een knuffel van Louha! je zuss

• 26 Oktober 2009 - 11:45

Charles:

hoi Linn,
    tis nu pauze bij ons, dus dan mogen we 't internet op.
    Leuk verslag.
    Heeft wel lang geduurd.
    Komt er nog een of zijn de volgende verhalen mondeling in Elsloo??
    Volgens mij gaat
    het nog altijd uitstekend daar op het mooie bonaire.
    geniet nog maar ff, want hier is het mooie weer echt voorbij.
    nog 3 fijne weken.
    dikke knuffel van sjarelke.

• 26 Oktober 2009 - 12:51

Ger En Marie-jose:

Het gaat jullie goed he?? aan de foto's te zien. Ook jouw verhalen zijn erg leuk om te lezen. Wij wensen je nog een paar hele fijne weken geniet ervan, het zal zo voorbij zijn nu. Fijn tijd nog met Jordy.

Tot snel xxx van ons

• 26 Oktober 2009 - 16:53

Rowan:

Linnerrrrr!!!
    Hahaha, weer een superleuk verslag!
    Jullie hebben het geloof ik wel super naar jullie zin daar he ?
    En idd Jordy pikt je laptop in, want ik heb je lang niet meer op msn gezien!
    Nog maar 3 weken te gaan en dan ben je weer in een regenachtig koud land!
    Geniet er nog maar van die paar weken en doe Jordy maar de groetjes van zn allerliefste zusje...
    Is dit dan alweer je laaste verslag van je vakantie in Bonaire?
    heeeeeeeeeeel veel knuffels en kusjes van rowan

• 26 Oktober 2009 - 17:50

Mam:

Hey Lin, wat een super lang verhaal, maar wel heel leuk.Jullie hebben het nog altijd naar jullie zin daar op het zonnige en mooie Bonaire.Nog heel veel plezier daar, zeker de komende week met Jordy.Heel veel groetjes en kxxxssjes,jouw mammie.

• 27 Oktober 2009 - 09:11

Miranda:

Hey Lin!!
    Ik heb het bewijs dat toch wel weer eens richting Nederland moet komen. Ik liet Indy net de foto's zien...en ze herkend je niet meer!!! Wel Jordy..maar die andere??? hahahah Ze vind t maar gek..Uiteindelijk vond ze toch wel dat ik je ook iets namens haar moest sturen..Dus bij deze: Indy stuurt je een hartje, visje en een kusje:-)
    Foto's zien er super uit, en die ezels! hahah
    Die kakkerlakken laten je ook maar niet met rust he..
    Vond t weer een leuk verslag..hoe langer hoe beter!! Geniet nog maar lekker met Joppie. Hij heeft die poko poko stijl al van nature in zich dus verbaasd me niets dat hij alles met de scooter wil doen;)
    Geniet ze nog, en tot over 3 weekjes alweer!!
    Kuss

• 27 Oktober 2009 - 19:48

Inge:

Hey Linda!
    Wat een leuk verslagje! Goed te zien dat jullie je daar zo goed vermaken! Geniet nog maar ff van die laatste weken wij zijn erg benieuwd naar de live verhalen! Veel plezier nog!

Liefs Inge en Hannes

• 31 Oktober 2009 - 02:04

Gertie:

Nou...! Plaats ik een reactie...is ie alweer gevlogen... Dan maar weer opnieuw beginnen...

Hoi Linda,
    Voor mij kan 't nooit lang genoeg zijn...:P vind 't altijd erg leuk om over je belevingen te lezen! En wat een prachtige foto's weer! (En dan die ezels...wat zijn dat toch leuke dieren...)

:DJullie hebben 't daar fijn samen hè! Zal Jordy wel moeilijk vallen dat zijn vakantie daar bijna om is...! Geniet nog maar samen even! En ook voor jou is 't einde van je stage daar bijna in zicht...nog maar zo'n 2 weekjes te gaan!
    Ik weet niet of er nog een volgend verslag komt of dat we je verhalen "live" krijgen te horen...In elk geval die laatste weekjes op Bonaire nog een fijne tijd en tot over 2 weken!:D
    Groetjes en xxxjes (ook aan Jordy) van ons allemaal.
    Gertie

• 05 November 2009 - 18:42

Annita:

Ha Linda,
    Je laatste week alweer, volgende week zit je weer in de kou en regen en wind, kortom 't is hier echt herfst.Geniet nog van 't laatste weekje zon, zee en strand (en werken natuurlijk, dat hoort er nu eenmal ook bij). We verheugen ons er al op om je weer in levende lijve te ontmoeten. Groetjes en tot gauw, Annita en Huup

• 08 November 2009 - 13:00

Harry:

Goede morgen
    het laatste weekend is ook weer bijna om dus vandaag maar weer een beetje genieten en dan nog een paar dagen werken en dan begint het harde werken hier bin Nederland weer vandaag is het weer eigenlijk geweldig de zon schijnt zelfs vol op dus voor de mensen die normaal werken is dit wel fijn maak er nog een paar leuke dagen van en tot gouw veel groetjes Elly en Harry.

• 10 November 2009 - 19:10

Marie=jose:

Ha die mup,

Hoe is het daar? alles gepoetst? voor de grote uittocht? haha, ik wil je even een hele goede reis wensen, let op mekaar en tot vrijdag.
    Ohja..... de mosselen komen eraan he.

Groetjes en tot gauw xxx