Kinderen, scooters en lekker eten... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu Kinderen, scooters en lekker eten... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

Kinderen, scooters en lekker eten...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

De eerste hele werkweek zit erop! We zijn al helemaal gewend aan het leven hier en doen alles poko poko (rustig aan:P) jullie snappen wel dat we niet veel moeite hebben om hieraan te wennen:P.
In mijn klas, groep 4/5, zitten we heel veel in de kring wat erg gezellig is! het is leuk om te zien hoe goed de kinderen al over gevoelens kunnen praten en hoe zelfstandig ze zijn, soms denk k waarom lopen we hier nog met twee juffen rond.
Deze week beginnen we met het thema Bonaire en moet ik een reisbureau medewerkster gaan spelen:P.. kheb er erg veel zin in!

donderdag ochtend, wanneer het einde in zicht is en het om half 7 's morgens steeds moeilijker wordt om uit bed te komen klinkt er een oorverdovende kreet vanuit onze slaapkamer! Lindsay vind een KAKKERLAK:|:|..ik gil vol overtuiging met haar mee, zonder het beest ook maar gezien te hebben. we besluiten zeer tactisch de slaapkamer deur dicht te houden en het beest na schooltijd te laten vangen door Delvin. Helaas! Delvin deelt ons doodnormaal mee dat een kakkerlak, hoe groot het beest ook is, best onder de deur door kan en het dus nu onvindbaar is:| geweldig! gelukkig hebben we een spuitbus voor dit soort ongedierte en gaan we (ik voorop, aangezien Lindsay als de dood is voor het grote beest en ik het gelukkig niet gezien heb!) gewapend met de spuitbus door het huis. we vinden nog een paar baby's (waar we ook erg blij mee zijn!!) maar mama is nergens meer te bekennen. (momenteel klop ik heel hard af dat ik dit beest ook nooit mag tegenkomen!!)

na de harde werkweek vonden we dat we een zeer ontspannend weekend hadden verdiend en besloten we te gaan kayakken op de Mangroves. Helaas bedenken wij ons dit iets aan de late kant en is er al geen plaats meer duss dit wordt iets voor volgende week!
maar niet getreurd we hebben een nieuw plan! we huren een scooter:D.. niet iedereen vind dit een goed plan aangezien het verkeer hier niet geheel veilig is ( Delvin is een beetje ongerust, waarschijnlijk ook omdat hij op zijn donder zal krijgen van zijn moeder als ons iets overkomt:p) tegen het advies van Delvin in willen we toch echt graag een scooter ( dat is toch veel leuker dan gewoon een auto:P).

Vrijdag rusten we lekker uit op het strand en halen we de duoband tevoorschijn, waarna we uren ( misschien een beetje overdreven:P) op het water rond dobberen, wat hebben we toch een zwaar leven hier!

de volgende morgen worden we zoals gewoonlijk zeer vroeg wakker en worden we door Delvin afgezet bij de scooter verhuur. En hier begint het avontuur, welke kant moeten we ook alweer op?
na even twijfelen besluiten we naar links te gaan richting Rincon (het oude dorpje), via Rincon willen we graag bij Thousand Steps komen, de plek die bekend staat om de mooie onderwaterwereld.
Na 2 keer langs Rincon te zijn gekomen, en we de lokale bevolking al met een blik zien kijken van huh komen ze nou alweer langs? vinden we toch de goede weg naar Thousand Steps, welliswaar een eenrichtingsweg maar dat bord hadden wij niet gezien (hoe bedoel je eenrichting? waar stond dat bord dan?)
Uiteindelijk zijn we dan toch bij Thousand steps. het is de moeite waard, jammer dat we geen snorkels bij ons hebben maar dat kunnen we nog een andere keer doen (tis niet dat we haast hebben ofzo, aangezien we hier nog zo'n 10 weken blijven:P).
Hierna rijden we verder naar het zuiden van het eiland met als doel Sorobon (het bounty strand). ook dit loopt niet geheel volgens plan, we missen de afslag doordat we druk aan het kletsen zijn met als gevolg dat we een mega omweg maken ( hier zijn we tenslotte vrouwen voor:P) halverwege bedenken we ons dat de tank dit waarschijnlijk niet gaat trekken en besluiten we toch maar om te draaien en eerste te gaan tanken, nu zien we afslag wel en komen we na een hele saaie weg aan bij Sorobon.
Hier blijven we de hele middag en genieten we van het harde leven aan een bounty strand:D.
Terug bij het appartement komen we tot onze grote schrik erachter dat een hele dag scooter rijden met bikinibandjes, en een kort broekje niet geheel wenselijk zijn voor het bruiningsproces, we zijn gebruind maar vraag niet hoe:P.

's avonds koken we niet zelf maar willen we gaan uiteten. helemaal klaar om de stad in te gaan stappen we op de scooter, die helaas iets minder klaar was om te vertrekken. een pruttel geluid is het enige dat eruit komt en ook kickstarten helpt niet meer. daar staan we dan! na even wachten proberen we het nog een keer ( dit herinnerde ik me nog van de scootertijd van jordy, aangezien die ook niet altijd wilde starten:P) maar ook even wachten heeft geen zin. we bellen het nummer van de scooter verhuur en krijgen een vrouw aan de telefoon, er komt zometeen iemand eraan maar die moet wel eerst nog even snel douchen (onder snel wordt hier niet verstaan 5 min, poko poko heeft zo ook zijn nadelen) na een uur buiten op straat te hebben gestaan, liedjes gezongen, echt zeker wetende dat de volgende auto het ECHT is! komt er toch iemand aan. Hij stapt uit, stapt op de scooter en het stomme ding start!! hebben wij weer!..
gelukkig probeert hij het starten een aantal keer en komt ook hij erachter dat er toch iets niet helemaal klopt. de vrouw die erbij is vraagt of we met haar mee gaan in de auto zodat we bij de bikeshop een andere scooter kunnen uitzoeken. Dit klinkt als een goed plan, Lindsay stapt voorin en ik achterin bij het schattige dochtertje. Later blijkt dit een iets minder goed plan en ook een minder schattig dochtertje te zijn. ik wordt aangevallen door een pop en ondergespuugd onder het motto ik heb een lolly wil je ook!:|
Lindsay kijkt geamuseerd van voor toe hoe ik in een hoekje van de auto geduwd angstig naar het kind kijk en alleen maar denk: hoe kom ik zo snel mogelijk uit deze auto!
aangekomen bij de bikeshop stap ik snel uit:P.. we besluiten toch maar dezelfde scooter te houden (aangezien ze geen leuke modellen meer hebben:P) en krijgen nog een extra nr. dat we kunnen bellen als de scooter het niet doet.

en nu met een zeer hongerige maag op zoek naar een restaurantje. we besluiten op de boulevard bij een tapas restaurant te gaan zitten. het eten levert menige mmm's en ohhh's op, hier komen we waarschijnlijk nog wel vaker!
Na het eten halen we de scooter bij Delvin op maar komen tot de conclusie dat we nog niet naar huis willen. met als gevolg dat we vol overtuiging mee gaan doen aan de grootste hype van dit eiland:
clubbin at the car (dit vergt enige uitleg). het blijkt hier een absolute hype te zijn om niet gewoon ergens te gaan rondhangen met je vrienden maar gezellig in je auto langzaam over de boulevard te rijden en ruig uit het raam te hangen (vooral ook de siss en psst geluiden mogen hier niet aan ontbreken). wij willen hier natuurlijk graag aan meedoen en sluiten aan in de file, helaas snappen we toch niet helemaal wat hier zo leuk aan is en gaan richting huis.

Zondag ochtend ( huiswerk ochtend:|) ik wordt om 9uur wakker en sta eens rustig op, helaas kom ik tot de conclusie dat mn telefoon niet helemaal goed loopt en blijkt het al 11uur te zijn:|. de enige ochtend die we echt zinvol wilde invullen worden we laat wakker!
toch gaan we hard aan de slag waarna we onszelf belonen met een lekkere lunch bij City Cafe.
vandaag hebben we de scooter maar tot 6uur en rijden we, nu met snorkelspullen, naar Thousand Steps. De boekjes liegen inderdaad niet, het is ongelooflijk hoe mooi het hier is, en we spotten zelfs een zeeschildpad en een zeepaardje!! jammer dat de camera niet mee onder water kan.

we brengen de scooter terug (gelukkig is het kind niet aanwezig:|) en lopen naar het restaurant waar Delvin werkt met als bedoeling even iets te drinken en dan een taxi te bellen. het wordt steeds later en we hebben al geen zin meer om nog zelf te gaan koken. we schuiven hier aan tafel en bestellen een pasta, jammer genoeg levert dit iets minder mmm's en ohhh's op. na het eten bellen we toch maar een taxi, aangezien we ons morgen weer erg vroeg uit bed moeten slepen.

Weer bedankt voor de berichtjes! en tot het volgende verhaal...

Ps. Ankie, sorry maar ook deze keer zijn het weer vakantiefoto's..het volgende verhaal bevat misschien ook wat schoolfoto's:P

• 31 Augustus 2009 - 06:47

Ankie:

Haha, lin dat is niet erg die vakantiefotows!! Ma kwil ook wel eens zien dat jullie wat uitvoeren daar op dat bounty-eiland!!;)werk ze weer deze week:) kxss je zuss

• 31 Augustus 2009 - 10:59

Annie:

Hey lin, ja typisch verhaal van jullie twee.
    Avontuur met kakkerlak en zo.Zo te lezen en aan de foto's te zien amuzeren jullie je wel. heel veel plezier en ook werkplezier.groetjes muttie

• 31 Augustus 2009 - 14:13

Maarten:

Hoi Linda. Leuk dat je schrijft over die eigenwijze scooter en de aanval van het terroristen kind in de auto. Dat is wat we hier thuis graag lezen. Geen groter vermaak dan leedvermaak. Blijf lachen en laat ons met je meelachen

• 01 September 2009 - 08:57

Rowan:

Hey Linner !
    Nou, leuk zo'n spugend kind achterin :S
    Ik ben ook wel eens benieuwd naar de foto's van op het bounty-eiland... :P
    x van Rowan

• 01 September 2009 - 09:42

Gertie:

Hoi Linda,
    Hahahahaha, dat kakkerlakavontuur, ik zie het zo voor me...:D Leuk verhaal weer, blijven we fijn bij...
    Ben ook benieuwd naar je klasje en het schooltje (foto's?):P
    Veel plezier en groetjes van ons allemaal.
    Liefs, Gertie

• 01 September 2009 - 09:52

Miranda:

Dat woord poko poko bevalt me wel...gaan we vast nog vaak horen...vooral uit Jordy's mond:-)
    Ik heb weer in een deuk gelegen om je verhaal..
    Zo te lezen hebben jullie t enorm naar jullie zin..
    Nog maar 10 weken te gaan...wat gaat t snel!!
    Kijk alweer uit naar t volgende verslag..
    Geniet en WERK ze...Xx

• 01 September 2009 - 14:31

Ankie:

Eey Lin! Zie je nou ik ben niet de enige die vraagt naar foto's van je klas of van je school!!
    xje je zuss

• 03 September 2009 - 10:11

Elly:

Hallo Linda
    het is hier donderdag morgen 11 uur Harry en ik hebben net ontbeten,ja zo gaat dat met pensioenadas. Harry is druk aan het klussen verven en behangen krijgt die de dag ook om
    En hoe is het daar?begint het steeds beter te bevallen en goed gewend en de kinderen op school zijn ze anders dan hier?zijn ze rustiger levendiger of allemaal het zelfde Met Delvin het eiland al goed bekeken in een dag ben je het eiland wel rond maar voor de rest geniet er lekker van we houden de verslagen in de gaten Groetjes Elly.

• 05 September 2009 - 06:24

Sonja En Misha:

Hallo juf Linda

Ik ben bij Sonja aan het logeren en daar heb ik op de computer naar de foto,s van jou gekeken!!!Ik mis mis jou op de Augustinus school,kom je nog een keertje terug?Groetjes van Misha en Sonja

• 06 September 2009 - 23:21

Cyrille:

Zozo held van de maand!! Geweldige avonturen en verhalen, lees echt met groot plezier jouw verhalen!

Mocht je de kou missen, wil ik best wel even met je ruilen :p

Kus

• 12 September 2009 - 09:40

Jose Hounjet-van Kan:

Hey Linda,

Wat leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat. Heel veel succes nog en veel plezier.

Groetjes José