op de helft... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu op de helft... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

op de helft...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels zijn we al aangekomen op de helft van ons avontuur:| het gaat zo ontzettend snel!! We genieten nog altijd van alle leuke dingen die we meemaken.. Stage bevalt nog altijd heel goed.. het liefst nam ik alle kinderen mee naar Nederland, ze zijn zo leuk! Haha

Het reisbureau op stage is inmiddels alweer gesloten.. nadat we meerdere telefoontjes van inwoners van Bonaire hebben gehad die graag een reis wilden boeken:P (dit is geen grapje:p) het nieuwe reisbureau werd zeer serieus genomen, met als gevolg dat we iemand aan de deur hadden staan die kwam navragen waar onze vergunning was voor een nieuwe zaak want zoiets kun je niet zomaar opstarten:P haha we hebben deze meneer vriendelijk het reisbureau laten zien en gelukkig kon hij er mee lachen:P…

Na de vakantie begint de Kinderboekenweek met als thema ‘aan tafel’.. ik mag dit thema geheel naar eigen wens invullen waar ik dan ook heel blij mee ben! Ik heb zoveel ideeën dat ik misschien nog ietsje langer zal moeten blijven(A)

Ojaa voordat jullie denken hoezo vakantie?:| jajaa naast de korte stagedagen, de vervelende achtertuin en het zeer vervelende weer, hebben we ook nog een week vakantie!:D Regatta vakantie wordt dit hier genoemd.. er wordt een week lang van alles georganiseerd rondom zeilen, overal in Kralendijk staan kraampjes (een week van tevoren is Kralendijk al in rep en roer aangezien al deze dingen poko poko worden opgebouwd:P).. kortom het lijkt een groot feest te worden.. meer hierover in het volgende verhaal:P

Naast stage hebben we natuurlijk ook weer een hoop vrije tijd dingen meegemaakt die ik jullie niet wil onthouden..
Mam en Charles waren 2 weken hier en naast uitrusten gingen we natuurlijk ook samen leuke dingen doen.. we waren nog altijd niet op klein Bonaire geweest en dit werd toch wel eens tijd!.. en laat het nu net weer zo zijn dat kennissen van Harrie en Carmelita een boot hebben en met ons erheen willen varen.. na een dagje heerlijk relaxen op de boot, een bruiner kleurtje krijgen en genieten van de mooie uitzichten (de foto’s verklaren een hoop;)) gaan we ’s avonds lekker uiteten bij ….. jawel het tapas restaurantje:P

Zaterdag zijn we begonnen aan een nieuw groot avontuur: Duiken! We beginnen ’s morgens vroeg met een proefduik die ons beiden super bevalt.. natuurlijk gaan we verder voor het brevet en komen we erachter dat de theorie nog niet zo simpel is (wij als altijd-onvoldoende-voor-wiskunde-natuur-scheikunde-experts kijken elkaar tijdens de film geregeld vragend aan:P)

Natuurlijk stond het nationaal park ook op de planning..aangezien wij geen auto mogen huren kunnen we nu met mam en charles mee in de pick up:D.. de planning was achter in de bak..deze planning hebben we herzien toen we ongeveer wegbrandden en door de kuilen er bijna uit werden geslingerd:P.. de kinderen op school hadden ons een goede tip gegeven voor het park: neem een banaan mee voor de leguanen hier zijn ze gek op! Nouu dat hebben we gemerkt.. we werden zowat aangevallen door gigantische leguanen.. het begon in een smal weggetje waar een grote leguaan onze weg versperden en alleen aan de kant ging voor een stukje banaan..aan het eind van dit weggetje merken we dat er meer bananen liefhebbers onder ons waren en maken we snel rechtsomkeer.. van de rest van het park hebben we mooie foto’s kunnen maken en aan het strandje van Slagbaai lekker uitgerust..

Verder zijn we nog een aantal keren lekker gaan uiteten en na twee weken met mam en charles was t alweer tijd om ze naar het vliegveld te brengen..nogmaals de tijd vliegt hier echt voorbij! Maarrr we kunnen ook meteen ons nieuw bezoek verwelkomen: jajaa er is een ferry aangekomen op Bonaire! En gelijk met dit leuke bezoek krijg ik goed nieuws: over 3 weken (inmiddels nog maar 2weken) komt er een Jordy op Bonaire:D jawell monsieur heeft eindelijk dan toch geboekt!! Gelukkig:D!

Maandag ochtend worden we vroeg gewekt door een enorme regenbui.. jammer genoeg is deze om 7uur nog niet afgelopen, en nee om kwart over 7 als we toch eigenlijk echt naar stage zouden moeten vertrekken begint het nog even iets harder! We wachten nog even en gelukkig wordt het weer iets minder.. we hebben scooters gehuurd int weekend en gaan dus ons leven wagen door hiermee naar stage te gaan.. ofja.. dit waren we van plan, het zit ons niet mee.. net als ik de poort (die op elektriciteit werkt) dicht wil doen is er een enorme donderslag gevolgd door het uitvallen van de stroom.. wij proberen Harrie en Carmelita te bereiken om de poort handmatig dicht te maken maar ook het netwerk van de telefoon ligt eruit:P (Bonaire is duidelijk geen stormachtig weer gewend:P) uiteindelijk kunnen we dan toch vertrekken en komen we tot de ontdekking dat alle straten onder water staan, we zien geen steek en tot overmaat van ramp doen we het allemaal voor niks want: er is geen school vandaag:P ook hier is de stroom uitgevallen en alle kinderen worden weer naar huis gestuurd.. gelukkig stopt het ’s middags alweer met regenen en door het warme weer is alles binnen een paar uur alweer opgedroogd..

Tot zo ver weer onze avonturen.. ik probeer iedere keer het verhaal niet al te lang te maken.. maar zoals jullie zien wil dit niet echt lukken:P excuses hiervoor:).. ik hoop dat jullie nog blijven reageren ook al is het verhaal iets aan de lange kant haha..

Ojaa even ter verduidelijking:

Door het kakkerlakken avontuur ben ik GEEN (maar dan ook echt geeenn!!) insecten-ongedierte-alles-wat-kruipt- en- vliegt-vanger! Ik zit hier in een noodsituatie waarbij mevr. Op den Camp alleen nog maar op het bed kan springen en schreeuwen en ik dus wel moet! in Nederland heb ik hier zo mn persoonlijke helden voor:P dus helaass maar ik kan niet helpen met de slakken plaag Gertie:P (een van mijn persoonlijke helden woont toevallig in jullie huis:P)

  • 04 Oktober 2009 - 10:15

    Marga:

    Hey Linda,
    Nou de verslagen zijn mij niet lang genoeg.Het is heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben.Ook de foto's zijn prachtig,je zou er zo in willen duiken.Geniet nog maar lekker van je kindjes, omgeving enz enz.En wij blijven genieten van jullie avonturen op afstand.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.
    Liefs en dikke kus.

  • 04 Oktober 2009 - 10:18

    Maarten:

    Hoi Linda. Groetjes van Maarten de ex-stagebegeleider van Lindsay. Je verhaal is leuk om te lezen. Enkele dingen wens ik mezelf ook toe hier in Nederland. De stroomuitval lijkt me zo af en toe wel lekker. De uitzichten zijn formidabel, heel anders dan steen en beton in ons geroemde Parkstad (2de Randstad in wording compleet met snelwegnet). Het weer is een topper; hier is 't minder met de verwarming aan. Lindsay kan je wel uitleggen waarom; maar ik ben weer met een tractor bezig. Tot nu toe gaat alles voorspoedig. Misschien zien we elkaar ooit. Tot dan; tot ziens.

  • 04 Oktober 2009 - 16:11

    Charles:

    Hoi Linda,

    Als ik jou verslag lees besef ik weer opnieuw hoe heerlijk de 2 weken bij jullie waren.
    Hier is het koud met regen en dan verlang je weer helemaal terug naar Bonaire.
    Fijne vakantie week, want dat hebbem jullie wel verdiend.
    Ik heb zelf mogen meemaken hoe vroeg jullie naar school moeten daar, dat is echt afzien.
    Groetjes aan allen.
    kxss.
    Charles


  • 04 Oktober 2009 - 16:44

    Tante Bep:

    Hallo linda eindelijk even tijd om je te mailen Oma was blij met je kaart en is blij als je terug komt en weer soep komt eten, wim en ik lezen graag je belevenissen en als ik de beelden zie van de kakkerlakken en beesten weet ik dat dit geen land is voor mij de rillingen lopen over m'n rug. Heb nog een mooie werkvacantie en geniet nog wat met de kindertjes. Groetjes

  • 05 Oktober 2009 - 06:27

    Ankie:

    Eey zuss, Leuk verslag weer:P maar de meeste verhalen had ik al gehoord:P! Fijn om te lezen dat jullie t gezellig hebben daar:) dikke kxss je zuss

  • 05 Oktober 2009 - 06:43

    Mam:

    Hey lin, heel leuk verslag, maar dat had ik je al verteld. Wat ik helemaal fijn vind, is dat ik er zelf bij was!!Heel veel plezier nog,geniet vooral van de zon en de warmte.En vooral kijk maar uit naar 18 oktober!!

  • 05 Oktober 2009 - 18:42

    Rowan:

    Hey Linner !
    Weer een leuk verslag!
    Ook al had ik ook een deek al gehoord via msn...:P
    Nog een paar weken en je bent alweer terug! :D
    Gaat idd heel snel...
    Komt er nog een nieuw verslag?
    Dan zie ik je weer op skype of msn :D
    xxxxxxxxx rowan

  • 08 Oktober 2009 - 20:44

    Gwenny:

    hey Linda,

    help help ik lig achter...jammerrrr dat je niet op Wes zijn feestje was ;-) ... Heb het zoooo druk gehad die week en ben daarna glad vergeten dat ik je nog wat moest sturen..kuch.. Maar goed, na al die drukte slaat de verveling weer toe ... t wordt vroeger donker, het regent, hoest me de longen uit mn lijf, dus ja...bankhangen en nadenken met gesloten ogen lijkt mij de enige remedie (he wat vervelend). Tja en die tijd kan ik dan doden met bijlezen in je verslagen (afgewisseld met alle ins en outs over bordercollies, ben een echte freak geworden intussen...nog maar een paar weekjes en dan hebben m...onze Jimmy --> ja hij heet jimmy ja haha, volgens mij ben je net thuis als ie komt! Zie foto's opmn hyve :-) ) Dus waar was ik... :-S (zie je, je bent niet de enige die afdwaald en veel te lange verhalen ophangt kuch. Dan te bedenken dat jij nog inhoudelijk interessante verhalen mede te delen hebt haha). Maar goed wat ik dus wilde zeggen; ik heb weer goed bijgelezen, hard gelachen en ohja, jammer dat je geen loopbaan als insectenverdelger ambieert, tis spinnentijd he :-))...nouja ik heb je reactie-board (is dit eenbestaand woord??) meer dan voldoende vervuild..op naar je volgende verslag :-)

    XXX van ons oet Genhout!

  • 12 Oktober 2009 - 20:39

    Gertie:

    Hey Linda,
    Nou, als ik dat zo lees, is het toch één groot avontuur...!:p Maarre...zal best wel even schrikken zijn geweest met die leguanen, of toch niet...?:p En worden jullie ook nog steeds belaagd door die kakkerlakken...? Nog eventjes en dan komt Jordy je ondersteunen bij het vangen ervan...:p:D Leuk verhaal weer...spannende belevenissen:p en prachtige foto's erbij!:D
    Enne...je verhalen kunnen ons nooit lang genoeg zijn hoor!:p
    Kijken al weer uit naar je volgende verslag!:D
    Groetjes en liefs van ons allemaal,
    Gertie

  • 12 Oktober 2009 - 21:00

    Chris:

    Hoi Linda,

    Tja idd. nog maar de helft te gaan. Dat gaat vlug zeg, voordat je het in de gaten hebt sta je weer bij ons in de regen.....Maar goed geniet nog maar en zo te zien lukt dit aardig!
    Binnenkort komt Jordy,hij kijkt er al heen uit zeker bij het zien van je foto's.
    Geniet er nog maar van en hou ons op de hoogte.

    groetjes, Chris
    p.s het is hier laweer koud aan het worden....

  • 13 Oktober 2009 - 10:31

    Martine:

    Haaa Linda,

    Zo te zien en te lezen is alles nog super daar! Mijn lio is nu al een aantal weken bezig en het is echt leuk maar wel druk...Geniet er dus maar van! Ook de groetjes aan Lindsay

    XMartine

  • 15 Oktober 2009 - 15:07

    Miranda:

    Nou ja zeg..plaats ik een reactie..is ie gewoon foetsie!
    Dan begin ik maar overnieuw..
    Toen ik net wakker werd van mijn middagdut (of meer vroege-avond-dut) - (het is herfst, dan krijg je dat weer)- (alhoewel het daarvoor geen herfst hoeft te zijn bij mij :-))..maar goed waar was ik...ik werd wakker en dacht...ik ga Linda maar eens een reactie plaatsen. Had je verhaal al wel gelezen maar toen geen tijd gehad en later toen vergat ik het gewoon :s
    Wat vliegt de tijd!! Nog maar een paar weken..Maar je hebt nog genoeg tijd om nog heel veel te genieten en te beleven. Kan me voorstellen dat t straks ook best moeilijk zal zijn om daar afscheid te moeten nemen. Je krijgt met die kindjes toch ook een band..
    Gelukkig komt Joppie al over een paar dagen. Daar zal je wel naar uitkijken he. Geloof dat hij ook niet meer kan wachten.
    Jullie zullen t vast heel leuk krijgen..Kijk weer uit naar t volgende verslag, is iedere keer weer leuk om te lezen!!
    Liefss Miran en Indy de pindy X

  • 20 Oktober 2009 - 21:54

    La Gee:

    linda linda, hoe is het daar? geen tijd meer voor verslagen nu Joppie op bezoek is? ;)
    omdat ik niet weet of je je hyve nog bijhoudt, ga je mee naar Mama Miejaa? in mei 2010 (poeh ja nog verrrr weg maar toch...) is in maastricht. Je snapt dat we de boodschap al aan ons Joppie hadden doorgegeven maar die heeft hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar oog voor jou, de zee, het strand, zeesterren en krabben. :-)

    Laat je wat weten, zou leuk zijn als je meegaat.

    X

  • 20 Oktober 2009 - 21:56

    La Gee 2:

    zucht, bij het nalezen dacht ik; zou ze weten wie La Gee is? Vast wel was de 1e ingeving...toen ging ik twijfelen...en toen dacht ik, nja dan plaats ik nog maar een bericht...adoehhhh

    Gwenny is de naam, aangenaam :) :) :)


  • 21 Oktober 2009 - 09:24

    Sonja:

    oooooooh,hey,wat is het mooi daar!!En wat een leuk verhaal weer,je maakt wel wat mee!!!Geniet er nog maar goed van want de tijd vliegt en voordat je het weet sta je weer tussen de hamlapjes!!!!!Groetjes oet Aelse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

De laatste dagen....

26 Oktober 2009

Bezoek.. en het einde komt in zicht:(

04 Oktober 2009

op de helft...

15 September 2009

poko poko.. en meer kakkerlakken!

31 Augustus 2009

Kinderen, scooters en lekker eten...
Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 34323

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: