De eerste dag.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu De eerste dag.... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

De eerste dag....

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Na een hele lange reis int vliegtuig.. met de nodige pijn aan onze benen en de meest gunstige buurman die je je in een vliegtuig maar kan wensen ( een .... antiliaanse man met een bulderlach en voorkeur voor hard meezingen) Lindsay had de eer om naast hem te gaan zitten en mee te genieten van zijn wisky geur!.. je zou zeggen agg dat is beter dan dat er een huilend kind naast je zit togg? nouuu ook dat geluk hadde we.. achter ons zat een jonge moeder met twee TE jonge kinderen voor zown lange vlucht..

maarr.. dit wil natuurlijk niet zegge dat de vlucht door deze kleine nadelen niet vermakelijk was.. aangezien we voldoende leesvoer bij ons hadden, zo'n 8 vrouwentijdschriften, een nds, een hilarisch spelletje en een hele map vol chickflicks (zoals onze mannelijke achterburen het noemde:P, vertaling hiervoor: vrouwenfilms:P)

aangekomen op Curacao waren we van plan rustig, met een klein beetje haast, aangezien we onze volgende vlucht wel graag wilde halen, onze handbagage in te pakken.. jammer dan.. net na de landing wordt er vriendelijk verzocht of mevr. Beckers en mevr. Op den Camp zich zo snel mogelijk vooraan het vliegtuig willen melden i.v.m het halen van de volgende vlucht die al op ons stond te wachten..
en nu stel je even voor: een heel vliegtuig vol met ontzettend veel ongeduldige mensen die al in het gangpad klaarstaan om naar buiten te stormen en twee meisjes die vanaf DE LAATSTE RIJ zich door deze menigte heen moeten wringen..een absolute uitdaging!
uiteindelijk tog uit het vliegtuig gekomen worden we binnen 5 min. door de douane en alle controle heen getrokken zodat we buiten klaar kunnen gaan staan voor de ultieme vlucht: een inieminie vliegtuigje, met als reactie: neeejj dat kan niet ons vliegtuig zijn..tog? jawel dus.. daar ga je dan, je leven riskeren in een vliegtuig met een piloot die volgens onze overtuiging absoluut te veel gedronken had en dacht dat ie bezig was met een slipcursus!

en togg.. (tis ongelooflijk) een kwartiertje later landen we op Bonaire! eindelijk aangekomen.. en hier wacht ons het volgende..onze koffers staan nog op curacao, aangezien wij met een sneltreinvaart van het ene naar het andere vliegtuig zijn getrokken was er nog geen tijd geweest deze in het inieminie vliegtuig te laden, met als resultaat: de koffers komen morgenvroeg aan:|
grote paniek slaat uit (mannelijke lezers denken waarschijnlijk nu WAAROM?) maar zoals iedereen weet hebben vrouwen alles nodig!..

maar niet getreurd..Delvin (de zoon van Carmelita en Harry, eigenaren van het huis waar we verblijven) komt ons ophalen aan het vliegveld en beloofd morgenvroeg met ons terug te komen..en natuurlijk (daarvoor zijn we vrouwen!) waren we enigszins op een verlaat koffer voorbereidt en hadden we een aantal dingen in onze handbagage gestopt..

aangekomen bij het appartement mogen we meteen genieten van het uitzicht in de achtertuin..DE ZEE! aangezien het toch al vrij laat was hebben we hier niet heel lang van genoten en zijn we gaan slapen.

de volgende ochtend (vanwege ons europese ritme) liggen we beide om 5uur klaarwakker in bed, met als gevolg dat we om 6uur de slaappogingen echt opgeven en aan het strand gaan zitten. het uitzicht is nu nog mooier dan gisteravond en we kunnen allebei niet geloven dat we hier egt drie maanden blijven!

Om 9uur, wanneer het voor ons lijkt alsof we al een halve dag erop hebben zitten sluipen we het huis van Harry en Carmelita in op zoek naar Delvin..natuurlijk hadden we kunnen weten dat je op Bonaire niet zomaar een huis binnen kunt sluipen want het alarm roept: pas op, deur open! waardoor we Delvin hebben wakker gemaakt (oeps:P)
maarr.. voordeel: nu kunnen we wel eindelijk naar het vliegveld om onze koffers te halen (we hopen heel hard dat deze ook daadwerkelijk daar zijn en niet pas over een week komen).
en na een hele tijd wachten, aangezien de Antilianen heel erg van werken houden! en erg hun best doen om alles zo LANGZAAM mogelijk te laten verlopen vinden we dan toch onze koffers!
hierna gaan we meteen door naar de supermarkt om alles in te slaan en bereiden we ons voor op de schrik van ons leven wanneer we aan de kassa komen (gelukkig is dit bedrag in guldens en dus maar de helft in euro's)

weer terug aangekomen in het appartementje besluiten we alles op te ruimen en de koffers uit te pakken en hier vinden we onze verassingen!:D in het koffer zit bij ons allebei een groot boek waarin iedereen een verhaaltje geschreven heeft.. hiervoor wil ik dan ook meteen iedereen bedanken! we hebben zeker een half uur op de bank gezeten en gelachen om de leuke verhaaltjes die iedereen geschreven had! super leukk!! en een echte verassing!

inmiddels is het half 2 en hebben we zin om te gaan zwemmen, we nemen meteen onze snorkelspullen mee en hangen vervolgens al min. een half uur in het water.. iedere 5 min weer verbaasd over hoeveel mooie vissen er zijn..

nu is het ongeveer etenstijd en begint mn maag een beetje te brommen dus ga ik mijn verhaal maar eens afronden.. ik hoop dat jullie het leuk vonden en plaats maar reactie!

ojaa alvast bedankt voor de reacties op mn eerste verhaaltje!

• 21 Augustus 2009 - 09:00

Annita En Huup:

Ha Linda, leuk dat we op deze manier op de hoogte kunnen blijven van alles wat je meemaakt (nou ja...alles) We hebben genoten van je verslag, ik zag al helemaal voor me hoe jullie door dat gangpad in het vliegtuig nar voren moesten....en dan dat kleine vliegtuigje met die dronken piloot.... Jullie zullen 't vast heel leuk hebben daar! En maandag de eerste schooldag? Spannend..... Wij kijken al uit naar je volgende verslag! Groetjes Annita en Huup.

• 21 Augustus 2009 - 09:11

Charles:

hallo Linn, ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen.heb je ook de ervaring met het kleine vliegtuigje mogen meemaken.ik wist wat jullie te wachten stond, maar wij hadden volgens mij geen dronken piloot wel een racer.geniet maar elke dag van alles daar want met het tempo van de bonairianen krijgen jullie daar volop vrije tijd.
    groetjes

sjarelke

• 21 Augustus 2009 - 09:14

Gwenny:

Hey Linda, haha wat een avontuur!!!! Ik zie het zo voor me :-) (inclusief die zee in je achtertuin)... met als gevolg dat ik toch echt vind dat je die meegenomen schaar NIET mag gebruiken en dat ik als jouw kapster toch echt persoonlijk je coupe moet komen verzorgen ;-)

Ik kijk uit naar je volgende verslag!

Liefs van ons allemaal

• 21 Augustus 2009 - 09:16

Annie:

Hey lin, ja leuk zo'n verslag.Ik wist hethele verhaal wel al, maar toch super leuk.
    Vanmorgen om half 8 kreeg ik al telefoon van ome Harry dat die n mail van jou had, wist alleen niet of en hoe die moet reageren.Meid geniet maar lekker, maandag moet je beginnen met 'werken'.heel veel groetjes ook voor Lindsay.
    Muttie

• 21 Augustus 2009 - 09:43

Jordy:

hahaha leuk reisverslag
    en de foto;s bevallen me wel:D

mrgoed, ik EIS foto's rond 24oktober, je zult zien dat er 3orkanen aan land komen als k er ben...
    haha
    benieuwd op de volgende reisverslag(K)

• 21 Augustus 2009 - 10:00

Cyrille Dols:

Hey Lin!

Wauw wat een droomplaats om te wonen voor 3 maanden... echt bizar!

Gelukkig zijn de vluchten wel soepel verlopen :p en heb je dan eindelijk je bagage.... haha

Veel succes maandag en ik hoor het verder wel! kus

• 21 Augustus 2009 - 10:10

Ankie:

Eey Lin, Ook ik had t verhaal al half gehoord, ma tis idd een hele belevenis!!Geniet maar van t weer daar en kben benieuwd naar je volgende verslag:P..xxx je grote zuss

• 21 Augustus 2009 - 10:12

Chris:

Hey Linda,

Gelukkig goed aangekomen....
    Ik zit hier HÉÉÉÉL JALOERS naar de foto's te kijken!
    Mooi zeg, geniet er maar van en komende maandag veel plezier met je eerste schooldag.

groetjes, Chris.

• 21 Augustus 2009 - 10:59

Miranda:

Hey Linner
    Het ziet er allemaal erg bounty-achtig uit!! Daar valt wel aan te wennen he!
    Moest erg lachen om je verslag, zag t al helemaal voor me. Kijk alweer uit naar t volgende!!
    Groetjesss

• 21 Augustus 2009 - 16:06

Kevin:

Hoi Linda!

Het klinkt echt super allemaal! Ik hoop dat jullie het net zo leuk krijgen als ik (alweer 3 jaar geleden) Geniet er maar van want het vliegt om! Let op mijn zusje en leer die kinderen wat manieren daar! Ze hebben al genoeg hangjeugd op Bonaire! :P Hihi

Tot je volgende berichtje!

xx Kev

• 21 Augustus 2009 - 21:28

Rowan:

Hey Linner !

Wat een belevenis... gelukkig toch goed aangekomen :D
    Trouwens, wat een leuke foto's!
    Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin ;) Ik ben eens benieuwd naar je volgende reisverslag ...

kus Rowan

• 21 Augustus 2009 - 22:49

Gertie:

Hoi Linda,
    Hèhè, goed aangekomen, gelukkig!:)
    Je verslag, hahaha...zie 't helemaal voor me! En pfff...dan is daar eindelijk je bagage...:p
    Wow, die foto's...wat is 't daar mooi zeg!
    Voor maandag alvast heel veel succes met je eerste schooldag! Ben reuze benieuwd naar je beleving daarvan en kijk al uit naar je volgende reisverslag:p
    Liefs, Gertie

• 21 Augustus 2009 - 23:05

Patrick:

Hey Linner,
    euhhhhhhhhhhh das tog geen werkuhhhh!!
    Mijn hemel das vakantie man.....tja we hadden het er al over maarre vlgns mij ga ik Miriam nu maar eens echt overhalen om in Oktober een paar dagen naar jou toe te komen... eens kijken of ik Jordy ook zo gek kan krijgen!!
    Groetjes,
    Patrick.

• 23 Augustus 2009 - 10:32

Elly En Harry:

Hoi Linda
    Goede morgen hoe is al lekker aan het strand geweest en flink gesnorkelt???je hebt zeker weinigtijd voor te schrijven maar rus nog maar een dagje uit want dan begint het echte .Vanavond nog even de stad in en nog wat drinken op de pier of hebben jullie al wat anders ontdekt geniet er nog maar even van.

Groetjes Elly en Harry.

• 23 Augustus 2009 - 18:03

Martine:

Ha Linda,

Leuk om je avontuur zo te volgen! Het ziet er goed uit op Bonaire, ik wil best wel een keertje langs komen ;)

Ben benieuwd naar je volgende verslag!

XMartine

• 24 Augustus 2009 - 09:37

Harry +Leny Vranken:

Hallo Linda,

We hebben jullie reisverslag gelezen.De eerste dagen zijn niet saai geweest,dat is zeker.
    Met zo'n uitzicht wil zelfs Harry wel een keer vliegen!!!
    Maak er een mooie tijd van. We blijven het volgen.
    De fietstocht was mooi en de avond gezellig.
    Groetjes H en L