Een harde werkdag en meer avonturen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu Een harde werkdag en meer avonturen... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Beckers - WaarBenJij.nu

Een harde werkdag en meer avonturen...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Linda

24 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

zooo..we hebben ondertussen alweer een aantal dagen op dit heerlijke eiland achter de rug.. kd8 wacht maar even met een volgend verhaal tot de eerste werkdag voorbij is, aangezien iedereen daar nogal benieuwd naar is:P

onze eerste avond hier zouden we eigenlijk met Delvin naar Kralendijk gaan om naar EA te luisteren (een bandje uit Venezuela)..Delvin moest tot 11uur werken en zou ons daarna komen ophalen..de plannen zijn iets anders gelopen aangezien we beide om 8uur al half in coma op de bank hingen (nu weten we hoe een jetlag voelt:P) hebben we Delvin maar afgebeld en beloofd dat we vrijdag mee zouden gaan.
En zoals beloofd ginge we idd vrijdag naar Kralendijk.. ook dit was weer een beleving opzich..we kwamen daar aanrijden en aan beide kanten van de straat stond het vol met jongeren die allemaal kleine groepjes vormden, het zag er op t eerste gezicht best gezellig uit maar hier moest je geen verkeerd woord zeggen want dan had je meteen ruzie.. gelukkig was de sfeer een stuk beter in het city cafe waar EA speelde, een super goede band met hele leuke muziek, kortom een geslaagde avond!

zaterdag kregen we een VIP tour over t eiland door onze persoonlijke gids Delvin:P.. we vertrokken samen met Nikita in de achterbak in noordelijke richting en kwamen langs alle mooie plekjes van Bonaire zoals het gotomeer met de flamingo's, Rincon (het oudste dorpje van Bonaire, geloof me dit is er ook goed aan te zien:P), de ruwe kant van de zee waar ook de beruchte haaien zitten (okee misschien niet zo berucht maar dat maakt t wel wat spannender;)), het hoogste punt van Bonaire vanwaar je langs alle kanten naar de zee kunt kijken (erg indrukwekkend!), de zoutwinning, de slavenhuisjes en het belangrijkste van allen: HET bounty strand van Bonaire.. hier hebbe we echt onze ogen uitgekeken maar aangezien dit bijna niet te omschrijven valt hebbe we er veel foto's van gemaakt! (natuurlijk niet met als bedoeling jullie jaloers te maken ofzo:P)

na een lange trip vonden we alledrie dat we een lunch wel verdiend hadden en zijn we naar t enige fast food restaurant hier op t eiland geweest: Kentucky friend chicken (jordy, ook dit is absoluut niet om je jaloers te make ofzo:P)

's avonds hebben we een lekkere salade gemaakt, ook voor Delvin ( we moeten onze persoonlijke gids natuurlijk wel goed bevriend houden:P haha).
hierna besloten we the strangers te kijken, met als gevolg dat wij (helden op sokken) nog niet meer alleen de trap op durfden, en ieder moment verwachtten dat er iemand met een eng masker op, op de deur zou kloppen.

zondag hadden we op de planning om met onze duoband (oftewel tweepersoons luchtbed) het water op te gaaan. maar helaas, het regende:| (jajaaa ook hier regent t:P) deze dag hebben we dus eigenlijk niet veel uitgespookt, 's avonds heeft Delvin heerlijk voor ons gekookt en hebben we weer een film gekeken, dit keer iets minder eng:P..

en vanmorgen was het dan zover.. om half 7:|:| liep de wekker af en moesten we ons letterlijk het bed uit slepen! om half 8, aangekomen op stage kwamen de kinderen langzaam binnenstromen.. allemaal met grote ogen kijkend en aan elkaar vragend: weet jij wie dat grote meisje is:P haha.
na een uurtje waren ze er al aan gewend dat ik er was en kwamen ze me vanalles vertellen. na de pauze stond gym op de planning, wat hier nogal een avontuur blijkt te zijn. de kinderen moeten langs een grote weg lopen waar niet iedereen er zich iets van aantrekt dat er een school in de buurt ligt. Toch allemaal veilig aangekomen bij de gymzaal, waar ook de middelbare school bij ligt, loop ik samen met de kinderen richting de kleedkamers. onderweg komen we een aantal puberachtige jongens tegen waarop een jongetje uit mijn klas (8 jaar) tegen me zegt: ohh juf die jongens doen niks hoor, ben maar niet bang:P

de rest van de ochtend is rustig verlopen en vanmiddag zijn we meteen weer het water in gesprongen om de visjes te bekijken:P..

morgen staat een hele dag stage op het programma dus dit zal wel een drukke dag worden!

bedankt voor de leuke berichtjes op mn vorige verhaal en laat hier ook maar weer wat achter, vind k erg leuk:P!

  • 24 Augustus 2009 - 21:54

    Cyrille:


    Hey Lin,

    Wauw stage lopen op het mooie eiland, geweldig!! Haha... al moet ik je zeggen, dat ik het wel mis stage lopen...

    Anyway volgens mij moet ik maar eens een vakantie boeken naar Bonaire, want al die verhalen over het uitzicht, bounty strand enz... maken het wel heel aanlokkelijk!

    Veel succes morgen met de hele dag!

    Kus

  • 25 Augustus 2009 - 07:36

    Ferry:

    Hey Linda,

    Leuk verhaal, alleen een beetje vreemd dat je het zelfde hebt meegemaakt als Lindsay. Zitten jullie soms samen op n eiland ofzo? haha veel plezier!

  • 25 Augustus 2009 - 08:04

    Charles:

    Hoi lieverd,

    sjiek te lezen wat je allemaal meemaakt.ben blij dat het je daar zo bevalt hetgeen ik ook wel had verwacht.je mag delvin doorgeven dat ik alle spulletjes om zijn gitaren te repareren al klaar heb liggen en hoop dat de tijd die al snel gaat nog sneller zal gaan zodat we nog eerder bij jullie zijn. groetjes aan Lindsay en een dikke kxss voor jou.

  • 25 Augustus 2009 - 08:15

    Ankie:

    Eey Lin, ik wil ook naar t bounty strand!!! Lijkt me inderdaad wel echt sjiek om te zien hoe die kinderen daar les krijgen.. Heel veel succes morgen.. Of jahh vandaag is dat ondertussen al bijna..Ik kijk uit naar je volgende verslag! xxx je zuss hvj

  • 25 Augustus 2009 - 09:01

    Annie:

    Hey meid, had al veel van het verhaal gehoord gister, maar toch is het leuk om te lezen.En als we aan het kletsen zijn, vergeten we toch dingen te vertellen.Leuk van Delvin,wat hij allemaal voor jullie doet.Alhoewel ik denk, dat hij het niet echt erg vindt om te doen.Geniet er maar van en veel succes met stage. kxxxss muttie

  • 26 Augustus 2009 - 08:52

    Gwenny:

    Hey Linda, ik was al nieuwsgierig naar het verloop van je 1e dag en log net in om eens te kijken...eeh voila, daar is je verslag :D. Leuk om te lezen weer dat je ook dat goed doorstaan hebt.

    Op naar je volgende verslag:D
    Groetjes van ons! xx

  • 26 Augustus 2009 - 09:16

    Rowan:

    Hey Linner !
    Dus je eerste dag op school is wel geslaagd?
    Bohhhh, als ik dat allemaal lees wil ik ook komen !
    Op naar je volgende verslag maar weer :D
    xjes van Rowan
    ps. kom je straks nog op skype ? :P

  • 26 Augustus 2009 - 13:32

    Maarten:

    Je zou me hier moeten zien zitten met een rode kop achter de computer. Echt niet omdat dat ding in de zon staat of zo of omdat het hier ook heet is. Nee de verhalen maken mijn bloeddruk onnodig hoog en de opmerkingen dat we niet jaloers hoeven zijn doen de emmer overlopen. Ik word gek van de verhalen en ze zijn naar mijn mening te leuk, te gek en te kort. Lindsay gekke meid je houdt mij gekluisterd. Groetjes Mrtn.

  • 27 Augustus 2009 - 16:17

    Sonja:

    Ha,die Linda
    Fijn om te horen dat je het goed naar je zin hebt.(stel je voor dat dit niet zo was)Je hebt al heel wat mooie foto,s verzamelt en......ja ik ben wel een beetje jaloers!!Geniet van deze waardevolle ervaring!!!Veel plezier!!!!

  • 28 Augustus 2009 - 18:54

    Inge En Hannes:

    Hey Linda!

    Nounou, dat ziet er goed uit zeg!! Zo wil iedereen wel stage lopen;) Met een oneindig zwembadje in de achtertuin! En dat moet ik dan aan mijn bureautje lezen....hmmm jaloers;) Heel veel plezier nog daar!

    Liefs, Inge en Hannes

  • 28 Augustus 2009 - 21:25

    Gertie:

    Hoi Linda,
    Zal spannend zijn geweest, die eerste schooldag! Inmiddels heb je de eerste week al achter de rug en ben je er natuurlijk al een beetje aan gewend. Leuk, je verhaal...vooral van dat jongetje..."ohh juf, ben maar niet bang, die doen niks..."! Je boft maar...ééééén grote vakantie...oké oké, met een beetje school:D Geniet er maar van!
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Liefs van ons allemaal!
    Gertie xxx

  • 29 Augustus 2009 - 09:14

    Miranda:

    Hey Linner!!
    Leuk die nieuwe foto's!! En die zee!! Echt super gewoon...Ben je al gewend aan hun schooltijden? Kijk alweer uit naar t volgende verslag...leuk om te lezen allemaal!!
    Groetjes en een kuss van indy de pindy

  • 30 Augustus 2009 - 07:01

    Hubert En Suzanne:

    hoi linda
    fijn te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. behalve dat je ons op zaterdag natuurlijk vreselijk mist.als ik door je foto boek blader zie ik dat het goed toeven is.veel plezier voor jullie allebei. groetjes firma ruyl. ps.ik zal het doorgeven aan bets.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bonaire

Recente Reisverslagen:

11 November 2009

De laatste dagen....

26 Oktober 2009

Bezoek.. en het einde komt in zicht:(

04 Oktober 2009

op de helft...

15 September 2009

poko poko.. en meer kakkerlakken!

31 Augustus 2009

Kinderen, scooters en lekker eten...
Linda

Actief sinds 03 Aug. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 34327

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 September 2013

Au pair in Australië

19 Augustus 2009 - 11 November 2009

Bonaire

Landen bezocht: